چگونه استخوان‌های سالم داشته باشیم؟

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگـر رژیم غذایی متعـادل، با مصـرف لبنیـات، ماهی و سـایر پروتئین هـای بدون چربـی، میـوه و سـبزیجات داشته باشیم، مواد مغذی مـورد نیاز بدن را هر روز به میـزان کافـی دریافـت مـی کنیـم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر زهرا اباصلتی افزود: زنان زیر ۵۰ سال و مردان زیر ۷۱ سال، در مجموع به روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند وحداکثر حد مجاز کلسیم برای بیشتر بزرگسالان، ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم است.

بیشتر بخوانید:

کدام غذاها اضطراب را کاهش می‌دهند؟

وی با بیان اینکه بدن ما برای جذب کلسیم به ویتامین دی نیاز دارد و اگر ویتامین دی دریافتی ما کافی نباشد، در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن تراکم استخوان یا شکستگی استخوانها قرار داریم، اظهار کرد: ما می توانیم مقدار کمی ویتامین دی را از طریق تعدادی از غذاها مانند شیر غنی شده با این ویتامین، جگر و ماهیهای پرچرب، ماهی خال مخالی، ماهی قزل الا، ماهی ساردین و ماهی تن دریافت کنیم ، علاوه بر این پوست ما می تواند در آفتاب ویتامین دی بسازد اما زیاد آفتاب گرفتن نیز مضر بوده و ضدآفتاب هم، مانع جذب ویتامین دی می شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: توصیه به مصرف مکمل مگا دوز ویتامین دی (۵۰۰۰۰ واحدی) بصورت ماهانه می تواند راهکار خوبی برای پیشگیری از کمبود ویتامین دی باشد.

وی با تأکید بر رعایت اعتدال در مصرف نوشیدنی های کافئین دار گفت: نوشیدن زیادکافئین، قهوه، چای و نوشابه های گازدار ممکن است جذب کلسیم را کاهش داده و به از بین رفتن استخوان ها کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =