به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هرمزی با اعلام اینکه در این مطالعات، پیوستهای ترافیکی، محیط زیستی، اجتماعی و غیره را داریم، افزود: در پروژه متروی پرند هم این مطالعات انجام شده که بر اساس آن، راهاندازی این خط به میزان قابل ملاحظهای در کاهش ترافیک و آلودگی هوا اثرگذار است.
بیشتر بخوانید:
اتصال متروی اسلامشهر به خط ۳ متروی تهران تا پایان ۱۴۰۳
وی با اشاره به نیاز ضروری شهر پرند به مترو و پیشبینی انجام حدود ۱۵ هزار سفر روزانه به عنوان یکی از دلایل و عوامل اصلی تصمیمگیری برای راهاندازی متروی پرند، اظهار کرد: توسعه مترو به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک، ایمن، سریع، راحت و در دسترس، مطالبهای عمومی است و از این رو، با توجه به آثار و نتایج فعالیت مترو، برای توسعه هر چه بیشتر ناوگان ریلی تلاش میکنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه با راهاندازی متروی پرند، طول خطوط متروی تهران به ۳۰۳ کیلومتر و تعداد ایستگاههای مترو به ۱۵۵ مورد افزایش یافته است، تصریح کرد: در دو سال و نیم گذشته، ۴۶ کیلومتر خط و ۱۵ ایستگاه به شبکه متروی تهران اضافه شده که همه این توفیقات با حضور و حمایت رئیس جمهور اتفاق افتاده است، کما اینکه ایشان در مراسم افتتاح پروژه متروی پرند در روز گذشته، مدیریت و کارکنان شرکت مترو و همچنین پیمانکار پروژه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را به صورت ویژه مورد تقدیر قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه برنامه چشمانداز شبکه متروی تهران، بر پایه رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر خطوط در قالب ۳۳۰ ایستگاه مترو هدفگذاری شده است و علاوه بر اجرای حدود ۲۰۰ کیلومتر خط جدید ، ایستگاههای مترو نیز باید ۲ برابر شوند، اظهار کرد: بر این اساس، به سمت انجام مطالعات ۴ خط جدید، اخذ مصوبات شورای عالی ترافیک کشور و آغاز عملیات اجرایی این خطوط رفتهایم.
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو را با حضور رئیس جمهور در مهرماه شروع کردهایم و ساخت خط ۹ مترو را هم تا پایان سال با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار آغاز میکنیم، خاطرنشان کرد: برای خطوط ۸ و ۱۱ مترو هم با پیمانکار، تفاهمنامه امضاء شده و عملیات اجرایی آنها نیز از سال آینده شروع خواهد شد.
انتهای پیام/
نظر شما