نوسازی ناوگان خودرویی جمعیت هلال احمر استان ضروری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: فرسودگی ناوگان خودرویی جمعیت هلال احمر استان مهمترین دغدغه این جمعیت است که باید با حمایت دولت نوسازی شوند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، ابوالفضل محبان در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین دغدغه جمعیت هلال احمر استان مسئله فرسودگی ناوگان خودرویی این جمعیت است که سال ها است نوسازی نشده اند.

وی افزود: در استان، برای هر شهرستان باید دو دستگاه خودروی وانت کمک دار نو تامین و اختصاص داده شود.

علاوه بر این، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در سطح استان احداث تعدادی پایگاه امداد و نجات از جمله در محور میامی_ گرمه و در محور سنخواست_ بجنورد را در دست اقدام داریم همچنین ایجاد پایگاه امداد و نجات در منطقه گلیان، در محور اسفراین_ سبزوار و در محور صفی آباد را در دستور کار داریم، ضروری است که برای این‌پایگاه ها آمبولانس تامین شوند.

افزون بر این، وی بیان کرد: در حال حاضر به مساحت ۱۰ هزار متر مربع اقدامات عمرانی را در دست احداث داریم که نیازمند تامین اعتبار هستیم تا احداث و تکمیل شوند.

محبان گفت: ایجاد پایگاه امداد و نجات، انبار امدادی، ساختمان آموزشی در شهرستان راز و جرگلان، تکمیل پایگاه ناتمام امداد و نجات منطقه دشت از جمله این اقدامات عمرانی هستند که باید تامین اعتبار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته هلال احمر جاری نیز احداث ساختمان تجاری_ درمانی هلال احمر در شهرستان اسفراین کلنگ زنی شد که از محل مولدسازی احداث می شود.

وی در بخش دیگری از سخن خود به اراءه آموزش های حضوری و غیر حضوری به اقشار مختلف اشاره و تصریح کرد: جامعه و خانواده ایمن، رسالت جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: آموزش های غیر حضوری امداد و نجات از طریق وب سایت خادم به علاقمندان اراءه می شود که برای شرکت کنندگان در این آموزش ها، گواهینامه صادر می شود.

علاوه بر این، وی عنوان کرد: اراءه آموزش های حضوری همگانی و تخصصی برای داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز به طور مستمر هر ساله انجام می شود که در سال گذشته ۱۸ هزار داوطلب، عضو رسمی جمعیت هلال احمر استان شدند و تحت این آموزش ها قرار گرفتند.

محبان همچنین بیان کرد: در سال گذشته چهار هزار و پانصد دانش آموز استان نیز تحت آموزش مانورهای زلزله قرار گرفتند.

وی افزود: در طرح یاس نیز سه هزار و پانصد نفر از دختران تحت پوشش کمیته امداد استان آموزش هایی در زمینه کمک های اولیه، مهارت های زندگی و آشنایی با مشاغل خانگی را دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در سطح استان ۱۷۶ خانه هلال راه اندازی شده اند که به داوطلبان مناطق روستایی و عشایر استان آموزش هایی در زمینه آشنایی با مخاطرات و خطرات، کمک های اولیه، مدیریت بحران و حتی آموزش های تخصصی امداد و نجات را دریافت می کنند.

افزون بر این، وی اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم را از دیگر خدمات این جمعیت برشمرد و گفت: در سال گذشته ۴۴ کاروان سلامت به ۴۴ منطقه استان اعزام شدند و به ساکنان این مناطق خدمات رایگان پزشکی عمومی، مامایی و دندانپزشکی ارائه دادند.

محبان همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته مرکز شیمی درمانی در ساختمان جمعیت هلال احمر بجنورد راه اندازی شد.

وی همچنین افزود: طی همکاری مشترک با نهاد جهاد دانشگاهی استان نیز مرکز غربالگری سرطان بانوان نیز راه اندازی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در خاتمه درباره اقدامات جمعیت هلال احمر استان در زمینه امداد نیز اظهار کرد: طی سال گذشته جمعیت هلال احمر استان در ۸۱۹ حادثه جاده ای، در ۴۴ حادثه سیل و آبگرفتگی، در ۵۳ حادثه کوهستان و در ۲۶۴ حادثه دیگر امدادرسانی کردند.

وی گفت: در سال گذشته در مجموع ۸۹۳ نفر از این حوادث نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۷۱ نفر از آنان در حوادث جا ه ای رهاسازی شدند.

افزون بر این، محبان یادآور شد: از سال گذشته جمعیت هلال احمر استان اجازه انجام عملیات های امداد و نجات در خارج از استان را یافت که در سال گذشته جمعیت هلال احمر استان به حادثه سیلاب استان سیستان و بلوچستان و به حادثه زلزله کشور افغانستان برای انجام عملیات های امداد و نجات اعزام شد.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1230345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =