بروجردی: رهنمودهای رهبری نقشه راه مجلس دوازدهم است

رئیس سنی مجلس دوازدهم گفت: رهنمودهایی که روز گذشته مقام معظم رهبری تعیین کردند نقشه راه مجلس دوازدهم می‌باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی از لحظاتی قبل به ریاست علاءالدین بروجردی، رئیس سنی مجلس دوازدهم از لحظاتی قبل آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

۱۲ توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس دوره دوازدهم

برگزاری انتخابات هیات رئیسه برای اولین سال از مجلس دوازدهم در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

مشروح دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

برگزاری انتخابات هیات رئیسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم

مراسم تحلیف هیات رئیسه اجلاسیه اول

قرائت گزارش شعب ۱۵ گانه درباره انتخابا اعضای هیات رئیسه شعب ۱۵ گانه و اعضای کمیسیون تحقیق و تدوین آئین نامه

مجلس دوازدهم از روز گذشته کار خود را آغاز کرد و منتخبان این مجلس در مراسم افتتاحیه با حضور مقامات کشوری و لشکری سوگند یاد کردند.

از روز گذشته بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم در ۱۵ شعبه آغاز شده است.

محمدباقر قالیباف با ۱۹۷ رای رئیس مجلس دوازدهم شد

محمدباقر قالیباف با ۱۹۷ رای رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

بروجردی: رهنمودهای رهبری نقشه راه مجلس دوازدهم است

علاء‌الدین بروجردی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون که با الطاف الهی مراسم باشکوه افتتاحیه مجلس دوازدهم برگزار شد، از طرف همه همکاران مراتب سپاس و قدردانی خویش را محضر شریف مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنم. بی‌شک رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه چهار سال آینده مجلس را ترسیم کرده است و ما نمایندگان ملت بزرگ ایران همانطوری که روز گذشته با حضور در مرقد حضرت امام راحل با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی میثاق بستیم امروز نیز با مقام معظم رهبری عهد می‌بندیم که رهنمودهای ایشان را به عنوان یک دستور ولایی سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه با قرائت پیام روز گذشته مقام معظم رهبری که در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم قرائت شد، گفت: از همه بخش‌های مجلس به ویژه معاونت اجرایی، اداره کل مهندسی و پشتیبانی، اداره کل تشریفات، روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، یگان‌های حفاظتی و انتظامی و خبرنگاران و اصحاب رسانه بابت برگزاری افتتاحیه تشکر می‌کنم. امید است رئیس محترم مجلس که امروز انتخاب می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به منظور بررسی طرح‌ها و لوایح‌ باقی‌مانده از مجلس قبلی به ویژه آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و رای اعتماد به وزرای کابینه اقدام کند و مجلس بتواند در انجام مسئولیت‌های خود موفق واقع شود.

برگزاری اولین جلسه هیات رئیسه مجلس دوازدهم/ سلیمی سخنگو شد

روح‌الله متفکرآزاد اظهار کرد: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هیات انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شد و منتخبان ۱۲ عضو هیات رئیسه در اجلاسیه اول را تعیین کردند.

وی ادامه داد: اولین جلسه هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بعد از پایان صحن علنی برگزار شد و جایگاه و صندلی‌های دبیران مشخص شد که بنده به عنوان دبیر اول تعیین شدم.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که براساس جلسه هیات رئیسه امروز، آقای سلیمی به عنوان سخنگوی هیات رئیسه تعیین شد.

موافقت منتخبان مجلس با برگزاری جلسه روز پنجشنبه

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بیان کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس تا پایان زمان اداری روز چهارشنبه ۹ خرداد اعضای شعب باید در مجلس حضور داشته باشند و کار بررسی اعتبارنامه ها را انجام دهند فلذا همه نمایندگانی که عضو شعب هستند باید تا پایان زمان اداری فردا در مجلس حضور داشته باشند تا اگر نماینده‌ای اعتراض داشت به آن رسیدگی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سپس روند رسیدگی به اعتبارنامه‌ها براساس گزارشی که شعب ارائه خواهند کرد در صحن مجلس طی می‌شود. اکنون ما ۲ راه پیش رو داریم اول اینکه مجلس روز پنجشنبه صحن علنی داشته باشد و اعتبارنامه نمایندگان بررسی شود یا اینکه هفته آینده در روزهای شنبه و یکشنبه مجلس جلسه علنی داشته باشد. وظیفه ما این است که به سرعت مجلس آماده کار شود فلذا اعتبارنامه‌ها باید زودتر به تصویب برسد.

رئیس مجلس در ادامه تاکید کرد: اکنون نیز رای گیری استمزاجی صورت می‌گیرد تا برای روز پنجشنبه جلسه داشته باشیم یا خیر.

در نهایت نمایندگان مجلس با برگزاری جلسه علنی در روز پنجشنبه به منظور بررسی اعتبارنامه‌ها موافقت کردند.

کد خبر: 1232139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =