پدیده‌های اجتماعی را امروزه بایستی با نگاه به آینده حل کرد

سردار قصری با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی را امروزه باید با نگاه به آینده حل کرد، گفت: نباید دنباله‌رو مسائل اجتماعی و همراه آن بود بلکه بایستی جلوتر حرکت کنیم تا در مواجهه با آن‌ها غافلگیر نشویم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، سردار سرتیپ "محمد قصری" معاون علوم، تحقیقات و فناوری فراجا در اولین همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه بابت برگزاری این همایش، اظهار کرد: این همایش به نوعی یک پس رویداد بوده ‌که پس از دریافت مقالات، ارزیابی و برگزاری نشست‌های تخصصی ضمن تقدیر از مقالات برتر، کتابی از آن‌ها گردآوری و چاپ خواهد شد.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری فراجا با اشاره به اینکه نگاه مدیریتی این مجموعه به اتفاقان آینده معطوف به بعد از این همایش است، گفت: مخاطبان شرکت‌کننده در این همایش به چند گروه تقسیم می‌شوند که هر کدام می‌توانند بهره بردار نتایج و دستاوردهای این مقالات باشند.

سردار قصری یک گروه از این افراد را کارکنان فراجا در سطوح مختلف عنوان کرد و افزود: از این افراد که مسئولیت انتظامی دارند انتظار می‌رود که صرفا به یک حضور فیزیکی ساده در این همایش‌ بسنده نکنند و بلکه نقطه آغازی باشد برای دریافت یک خروجی مناسب از محورها و مقالات ارائه شده به‌منظور اینکه یک مدیریت درست در صف اجتماع و کف جامعه ایجاد شود.

وی در ادامه با توجه به حضور محققان و پژوهشگران و همچنین نقش مدیریتی و بسزای دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر دانشکده‌ها می‌تواند توسط اساتید و گروه‌ها به نوعی بازیگر عرصه تحقق اهداف این همایش برای آینده باشد.

قصری با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی را امروزه باید با نگاه به آینده حل کرد تا با غافلگیری مواجه نشد، گفت: ما نباید دنباله‌رو مسائل اجتماعی و همراه آن باشیم بلکه بایستی جلوتر حرکت کنیم تا در مواجهه با آن‌ها دچار غافلگیری نشویم؛ و این موضوع جز با نگاه آینده نگرانه به این مسئله، امکان پذیر نخواهد بود.
معاون علوم، تحقیقات و فناوری فراجا اضافه کرد: اگر بخواهیم در مسیر مدیریتی صحیح حرکت کنیم بایستی دوره‌های زمانی آینده را تصویرسازی کنیم تا بتوانیم خود را جلوی این رویدادها و آسیب‌های اجتماعی قرار دهیم و از مقابل با آن‌ها برخورد کنیم.

سردار محمد قصری در پایان افزود: معاونت علوم، تحقیقات و فناوری فراجا علاوه بر روند برنامه‌ریزی شده برای این همایش، از سه مقاله ارائه شده که نگرش و رویکرد نگاه به آینده را در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارا باشند، حمایت ویژه خواهد کرد.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1232384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =