مجوز فعالیت مرکز تحقیقاتی مراقبت‌های پرستاری در سمنان صادر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان: مرکز تحقیقاتی مراقبت‌های پرستاری و مرکز تحقیقاتی سرطان، به استناد رأی صادره در دویست و نود و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، موفق به اخذ مجوز فعالیت قطعی شدند.

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز تحقیقاتی مراقبت‌های پرستاری و مرکز تحقیقاتی سرطان، به استناد رأی صادره در دویست و نود و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، موفق به اخذ مجوز فعالیت قطعی شدند.

وی ضمن ابراز خرسندی از کسب این موفقیت‌های علمی و پژوهشی برای دانشگاه، بیان کرد: در دویست و نود و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با تأسیس مرکز تحقیقاتی مراقبت‌های پرستاری و مرکز تحقیقاتی سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان موافقت قطعی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عمل آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری دانشگاه در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ موافقت اصولی شده بود، گفت: با همت و پشتکار قابل تقدیر محمدرضا عسگری رئیس مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری دانشگاه و اعضای هیأت علمی مرکز و دانشکده پرستاری و مامایی در سال ۱۴۰۳ موفق به کسب مجوز قطعی شد.

قدس ادامه داد: این مرکز تحقیقاتی با بیش از ۱۰ محقق به صورت محوری در زمینه آموزش و پژوهش در مراقبت‌های پرستاری در سه سطح پیشگیری، درمان، و توان‌بخشی فعالیت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول اخلاق در پژوهش، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها، دانش‌پروری، تولید و ارتقای دانش پرستاری، حمایت از تحقیقات نوین و کاربردی در حوزه پرستاری، انجام فعالیت‌های پژوهشی هدفمند و با کیفیت، تربیت نیروی انسانی پژوهشگر و کارآمد در زمینه پرستاری، کمک به ارتقای سطح سلامت بیماران و در نهایت کمک به ارتقای سلامت آحاد جامعه از مهم‌ترین رسالت‌های این مرکز تحقیقاتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تنها مرکز تحقیقات با موافقت قطعی در قطب یک در حیطه پرستاری است که به جایگاه مطلوب این مرکز در میان مراکز تحقیقاتی پرستاری در کشور اشاره می‌کند.
قدس ضمن قدردانی از تلاش‌های پیگیرانه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، اعضای علمی و پژوهشی و کارشناسان مراکز تحقیقاتی دانشگاه تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، فیزیولوژی، توان‌بخشی عصبی عضلانی، مراقبت‌های پرستار و سرطان دارای مجوز فعالیت قطعی هستند و اخذ مجوز فعالیت قطعی سایر مراکز نیز در دستور کار معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه قرار دارد.

خبرنگار: محمد عباس نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1232644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =