متولیان رسانه‌ها باید حفظ محیط‌زیست را تبلیغ و تبیین کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، تبیین در عرصه موضوعات مرتبط با محیط‌زیست را بسیار ضروری خواند و گفت: هرکس که رسانه‌ای در اختیار دارد باید برای این مهم بکوشد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی زیست‌محیطی که به‌مناسبت هفته محیط‌زیست و با حضور ائمه‌جمعه شهرستان‌های استان برگزار شد، بیان کرد: حفاظت از این سرمایه عظیم خدادادی که قابل قیمت‌گذاری نیست، شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، تبیین در عرصه موضوعات مرتبط با محیط‌زیست را بسیار ضروری خواند و گفت: هرکس که رسانه‌ای در اختیار دارد باید برای این مهم بکوشد.

وی با اشاره به شعار محوری هفته محیط‌زیست باعنوان «سهم من در تداوم حیات»، عنوان کرد: اگر زیست‌بوم‌های طبیعی هر منطقه آسیب ببینند، حتماً حیات بشر به مخاطره می‌افتد.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه در بعضی از مناطق کشور، بدون برنامه‌ریزی، در توسعه صنعت زیاده‌روی شده است، گفت: در نیاز جامعه به صنعت و اشتغال شکّی نیست، اما باید در کنار آن با جدّیّت تمام از محیط‌زیست مراقبت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه استان کرمانشاه از مظاهر چشم‌نواز و دل‌انگیزی برخوردار است، اظهار داشت: کرمانشاه ظرفیت این را دارد که به یکی از ارکان مهم گردشگری در کشور تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه رشد استان در همه جهات، باید ضمن حفظ محیط‌زیست انجام بگیرد؛ تصریح کرد: به‌لطف خداوند متعال امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دررابطه‌با موارد زیست‌محیطی بین مردم ما رایج است.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه آموزش‌های زیست‌محیطی باید فراگیر شوند، بیان کرد: لازم است برنامه‌های آموزشی جذاب، جامع و جالب‌توجه برای اقشار مختلف تدوین گردند و از سنین پایین غیرت نسبت‌به محیط‌زیست را در خون فرزندانمان جاری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با یادآوری اینکه هر یک از نکات دقیقی که در آیات شریفه قرآن مطرح شده است، باب علمی برای بشر امروز است؛ عنوان کرد: می‌توان از مجموعه آیات و روایات برای تدوین برنامه‌های آموزشی زیست‌محیطی بهره گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه حضور بانوان در عرصه حفاظت از محیط‌زیست را اثرگذار خواند و گفت: آنچه که خداوند متعال به‌عنوان سرمایه احساس و عواطف سرشار در وجود بانوان به‌ودیعه گذاشته است، ابتدا در تربیت فرزند و سپس در حفظ مظاهر خلقت پروردگار متعال ظاهر می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر استفاده از شیوه‌های هنرمندانه در تبلیغ آموزه‌های زیست‌محیطی گفت: تاکنون در عرصه تبلیغ و تبیین محیط‌زیست حق مطلب ادا نشده است؛ اگر حق مطلب در این عرصه به‌درستی ادا شود خواهید دید که برای حفاظت از محیط‌زیست، به تعداد افراد جامعه یار، همکار و همراه خواهیم داشت.

انتهای خبر/

کد خبر: 1233499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =