سینمایی‌ترین استان‌های ایران در سال ۱۴۰۳ کدام‌ها هستند

چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، بوشهر و خراسان شمالی علیرغم جمعیت زیاد، سرانه مصرف سینما بسیار کم و در بعضی نزدیک به صفر است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، سال ۱۴۰۳ با تعدد ژانر در سینمای ایران رو به رو بودیم و سینما شاهد استقبال بسیار خوبی از جانب مردم بود. تا امروز فروش کل سینما بیش از ۴۱۸ میلیارد تومان بوده و طبق آمار در ۳ ماه اول سال، ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار بلیت به فروش رسیده است. در ادامه به معرفی استان‌هایی که در ۱۴۰۳ بیشترین استقبال را از سینما داشتند، می‌پردازیم:

تهرانی‌ها در صدر استقبال از سینما

استان تهران با بیش از ۱۹۶ میلیارد تومان فروش در رتبه اول خرید بلیت در میان استان‌های سراسر ایران بوده است. تعداد مخاطبان استان تهران در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به بیش از ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار نفر می‌رسد.

استان خراسان رضوی با فروش ۴۳ میلیاردی در رتبه دوم این لیست قرار دارد. این استان با فروش بیش از ۷۷۲ هزار بلیت سینما موفق شده پس از تهران رکورد پربیننده‌ترین استان ایران را بزند.
استان اصفهان که یکی از استان‎‌های پرجمعیت ایران محسوب می‌شود با فروش ۳۰ میلیاردتومانی در رتبه سوم این لیست قرار دارد، مردم این استان در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۵۳۳ هزار بلیت خریداری کردند.

استان‌های فارس، قم، آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، قزوین و کرمانشاه به ترتیب در جدول پرفروش‌ترین استان‌های ایران قرار دارند.

خراسان شمالی، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نیز استان‌هایی هستند که در جایگاه کمترین میزان استقبال از سینما قرار دارند و این آمار در بعضی از این استان‌ها نزدیک به صفر است.

قابل ذکر است، «سینماتیکت» سامانه مرجع فروش بلیت آنلاین در سه ماه ابتدایی سال موفق به فروش بیش از ۳ میلیون و ۶۰۶ هزار بلیت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =