بهره‌مندی ایران از مزایای بانک توسعه جدید بریکس

معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: برای الحاق ایران به ساختار بریکس با کمترین چالش، اقداماتی همچون عضویت ایران در بانک توسعه جدید باید انجام شود. این بانک، یک نهاد مالی مفید است که به تامین مالی پروژه‌های زیربنایی با قیمت‌های معقول وام می‌پردازد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرگئی ریابکوف‌ معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر در نشست بریکس گفت: جهانِ چندقطبیِ کنونی شامل نماینده‌ها از تمام قاره‌ها و تمدن‌های مختلف است. در این میان، گروه کشورهای اسلامی نقش پررنگی دارند و این موضوع به وضوح نشان‌دهنده‌ی تنوع جهانی در سال جاری است.

بیشتر بخوانید:

اهداف ایران از شرکت در نشست وزیران خارجه بریکس در روسیه چیست؟

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهایی که در ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس در آمدند نیز از این روند مثبت بهره برده و تجارب ارزشمندی به دست آورده است.

ریابکوف بیان کرد: برای اینکه الحاق ایران به ساختار بریکس با کمترین چالش روبرو شود، اقداماتی باید انجام شود. یکی از این اقدامات، بررسی موضوع عضویت ایران در بانک توسعه جدید است. این بانک، یک نهاد مالی مفید است که به تامین مالی پروژه‌های زیربنایی با قیمت‌های معقول وام می‌پردازد.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم که ایران در این زمینه نیز به مرور زمان از مزایای عملی آن بهره‌مند خواهد شد.

علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس در ساعات ابتدایی روز گذشته (دوشنبه ۲۱خرداد) وارد نیژنی نووگورود روسیه شد.

این اولین اجلاس وزاری امور خارجه بریکس است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو رسمی در آن شرکت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران از ۱۱ دی ۱۴۰۲ اول ژانویه ۲۰۲۴ رسما به گروه بریکس پیوست.آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید به دعوت رسمی ما تاملا سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در اجلاس سران بریکس شرکت کرد.

روز گذشته علی باقری با وزرای خارجه، چین، روسیه، بلاروس، سریلانکا، قزاقستان، برزیل و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار کرده بود.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در نشست وزرای خارجه بریکس سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =