رشد ۳.۵ برابری انتشار مقالات و ثبت اختراعات در سه سال گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در نخستین شورای علوم پزشکی و مراکز درمانی دانشگاه آزاد اسلامی از رشد ۳.۵ برابری انتشار مقالات و ثبت اختراعات در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر علیرضا خوشدل رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران صبح امروز چهارشنبه ۲۳خردادماه ۱۴۰۳ در نخستین شورای تخصصی علوم پزشکی و مراکز درمانی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن همایش های بیمارستان فرهیختگان برگزار شد، با ارائه گزارشی از پیمایش راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: آنچه در سند تحول در علوم پزشکی تصویب شده ۵ حوزه راهبردی از جمله دانشکده جامع سلامت، خدمات بیمارمحور و پایداری و بهره‌وری اقتصادی طبیعی در برابر مدیران است که همه باید لحاظ کنند. 

وی با اشاره به اینکه دستیابی به اهداف سند تحول فقط،با رویکرد جهادی مقدور است گفت: مدیریت جهادی ویژگی های متفاوتی با مدیریت معمولی دارد و رهبر انقلاب هم به خوبی این محورها را مشخص کرده اند. از منظر طبقه بندی بین المللی، اگر دانشگاه های نسل اول تا چهارم را مقایسه کنیم  برداشت ما این است که ما در این طبقه بندی بین دانشگاه های نسل دو و سه قرار داریم و باید به سمت پیوستگی اجتماعی بیشتر، خلق ثروت و اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی و ایجاد تمدن علمی مناسب حرکت کرده باشیم و بیش از بیش بالنده شویم. 

خوشدل خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های نسل چهارم آموزش، پژوهش و توسعه فعالانه اقتصادی دنبال میشود و در نسل پنجم علاوه بر اینها حفظ و بهره برداری سالم از محیط زیست هم باید در برنامه باشد.نکته مهم اینکه از منظر شبکه‌سازی الگوی دانشگاه آزاد اسلامی یا پتانسیل منحصر به فرد است که به عنوان الگوی کشوری می تواند معرفی شود.

وی افزود: از سال ۹۹یک برنامه ۵ساله تدوین شد که ما را به دانشگاه اجتماعیِ انقلابیِ بهره ور نزدیک بکند. این برنامه در ۵ مرحله و ۷حیطه ترسیم شده است و مراحل تحول از سال اول تا پنجم مشخص شده که سال پنجم سال سرآمدی و مرجعیت علمی تعریف شده است.  در استان تهران سند آمایش و ماموریت گرایی در حوزه سرآمدی علم و فناوری و خدمات سرآمد دنبال می‌شود که در استان به تمام واحدها ابلاغ شده و بر این اساس هر گونه توسعه و جابه‌جایی رشته ها براساس سند تحول انجام خواهد شد.

خوشدل تصریح کرد: استان تهران به سه خوشه غرب، شرق و جنوب طبقه بندی شده و متولی سرآمدی هر حوزه در واحدها مشخص شده ضمن اینکه پردیس های علوم سلامت، دانشکده های جامع سلامت و مراکز برگزیده فناوری سلامت به عنوان لایه ها در هر خوشه تعریف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران همچنین در نخستین شورای علوم پزشکی و مراکز درمانی دانشگاه آزاد اسلامی از رشد ۳.۵ برابری انتشار مقالات و ثبت اختراعات در سه سال گذشته خبر داد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1233895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =