امکانات ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

مدیر اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه صابر داداش زاده، وجود سالن ورزشی و بدنسازی در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه را نوعی درآمد زایی برای دانشگاه عنوان کرد.

مدیر اداره تربیت بدنی و رئیس مرکز ورزش دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، صابر داداش زاده، در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز به سوالات مطرح شده توسط این خبرنگار پاسخ داد.

داداش زاده درباره برنامه های آینده برای رفع کمبود و تجهیز سالن و امکانات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه اینگونه گفت: دانشگاه ازاد اسلامی واحد ارومیه شامل ۶ سالن ورزشی مجزا و تخصصی است و بحث اصلی تجهیز باشگاه بدن سازی این دانشگاه است که سرپرست دانشگاه آزاد ارومیه، دکتر ولیلو و هیئت همراهشان هر هفته ۳ جلسه در این باشگاه تمرین میکنند.
وی افزود: دکتر ولیلو در این زمینه یعنی تجهیز باشگاه بدنسازی راهکاری ارائه کردند که ما بتوانیم از ترم بعد فضای مربوط به سالن ورزشی و همین طور باشگاه بدنسازی را ارتقا دهیم و دستگاه هایی را متناسب با حوزه ورزش و دانشجویی ارائه دهیم و همچنین با تجهیز این سالن بسیاری از مشکلات را بتوانیم حل کنیم و انشاالله بتوانیم تجهیزات جدیدی را خریداری کرده و فضای مربوط به سالن را ارتقا دهیم.

صابر داداش زاده در بحث تمایل دانشجویان به ورزش های خاصی که در دانشگاه ارائه نمیشود گفت: بالغ بر ۲۲ انجمن فعال دانشجویی مخصوص به ورزش در دانشگاه داریم و همانطور که میدانید ورزشی که در حوزه دانشگاه انجام میشود با ورزشی که دانشجویان با توجه به علاقه خود در بیرون از دانشگاه به آن می‌پردازند متفاوت است. دانشگاه حدود ۲۰ الی ۳۰ رشته ورزشی را به ما معرفی میکند و ما در این ۲۰ الی ۳۰ رشته میتوانیم در دانشگاه فعالیت کنیم و خارج از این بخشنامه نمیتوانیم فعالیتی داشته باشیم.

وی درباره استفاده از فرهنگ ورزش در دانشگاه برای مقابله با معضلات اجتماعی اعم از اعتیاد و کم تحرکی گفت: هر ۳ ماه یک بار جلساتی با معاونت فرهنگی و دانشجویی، دکتر داوری، و همین طور نمایندگان دانشجویان و قهرمانان با حضور سرپرست دانشگاه،دکتر ولیلو داریم. در این جلسات همفکری میکنیم و دانشجویان نظرات خاص خود را ارائه میدهند و آنها را به کار میگیریم و اما در جلسه اخیری که داشتیم برای کم کردن تنش ها و همین طور پر کردن اوقات فراغت دانشجویان مقرر شد که در محوطه دانشگاه و مکان هایی که مد نظرمان است ایستگاه های ورزشی و سلامتی و تندرستی از قبیل؛ سبد ها و تور های مخصوص بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز و حتی ایستگاه های ورزشی مشابه داخل شهر را پیاده سازی کنیم.

اداره تربیت بدنی در ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در سطح ملی و بین المللی میتواند بسیار مفید باشد و صابر داداش زاده در این باره نیز توضیحاتی ارائه داد: اداره تربیت بدنی دانشگاه ازاد اسلامی ارومیه یکی از فعال ترین اداره های موجود در حوزه ورزش بین المللی و قهرمانی دانشجویان است. ما امسال توانستیم بالای ۲۵ ورزشکار را به میادین بین المللی داخلی و خارجی اعزام کنیم و ۹۰ ورزشکار در سطح واحد و همینطور بالای ۲۰۰ ورزشکار حرفه ای در لیگ داریم که در استان فعالیت میکنند. ما از طریق فراخوان ها دانشجوهایمان را به فدراسیون ها و همین طور رشته های مدنظر معرفی میکنیم و خداروشکر امسال توانستیم خانم فاطمه مجلل که از قهرمانان و نخبه های ورزشی کشورمان ایران است را راهی میادین المپیک کنیم.
داداش زاده افزود: خانم فاطمه مجلل تنها مدال اور ما هستند و در مسابقات یونی ورسال مدال طلا گرفتند و بلافاصله بعد از آن در مسابقات داخل اسیا مدال طلا را گرفتند و بعد از یک ماه در مسابقاتی توانست قهرمانی زنان اسیا را به دست آورد و اخیرا نیز مجوز ورود به گزینش المپیک را انجام داده و پرچم دار کشورمان در میادین بین المللی خواهد بود.

در حیطه ورزش بانوان نیز مدیر اداره تربیت بدنی اینگونه بیان کرد که: با توجه به اینکه خوابگاه دانشجویی دخترانه ما داخل دانشگاه است و دانشجویان دختر ما نمیتوانند بخاطر فاصله دانشگاه تا شهر به باشگاه های شهری مراجعه کنند، ۳ جلسه در هفته سالن بدنسازی را به این دانشجویان اختصاص دادیم و در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر دانشجو در خوابگاه دخترانه داریم و می‌توانند بطور رایگان از فضای سالن ورزشی استفاده کنند.

داداش زاده افزود: رشته های والیبال، فوتسال، شنا و رشته های رزمی، بدمینتون و همین طور تنیس روی میز مستقیما توسط دانشجویان دختر اداره میشوند و برگزاری این مسابقات بر عهده این عزیزان است و با ما همکاری می‌کنند و صفر تا صد برگزاری مسابقات و فراخوان های مسابقات توسط این دانشجویان انجام میشود. ما در جشنواره ورزشی که با نام «امید» یک هفته پیش برگزار کردیم، ۹۴۰ ورزشکار داشتیم که از این تعداد نزدیک ۵۵۰ نفر دانشجوی دختر شرکت داشتند و برای اولین بار ۲۰۰ نفر دانشجو در رشته های امادگی جسمانی و ورزش های چند منظوره شرکت کردند و حدودا ۴۰ ورزشکار توانستند صاحب مدال های طلا، نقره و برنز شوند.

این مقام مسئول وجود سالن ورزشی در خود دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه را نوعی درآمدزایی برای دانشگاه میداند و در این مورد توضیح داد: سالن ورزشی که در آنجا کلاس ها را برگزار میکنیم صرفه جویی در هزینه های دانشگاه است یعنی اگر دانشگاه ما سالن ورزشی نداشت مجبور می‌شدیم برای جبران این کمبود کلاس های ورزشی و تخصصی مان را در باشگاه و سالن های ورزشی اجاره ای خارج دانشگاه برگزار کنیم که خداروشکر با وجود این امکانات از خروج هرساله حدود ۲ میلیارد تومان پول و سرمایه جلوگیری میکنیم. همچنین سالن دانشگاه را برای اینکه بتوانیم از خارج از دانشگاه هم درآمدی داشته باشیم به ارگان ها و شرکت هایی که نیاز دارند اجاره میدهیم.

خبرنگار: ثناعسگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1234014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =