رئیس جمهور آینده مانع از مهاجرت نخبگان شود

رئیس سازمان بسیج اساتید با تاکید بر فراهم آوردن فرصت اشتغال برای جوانان و دانش‌آموختگان گفت: دولت آینده باید مانع مهاجرت جوانان شود.

محمد رضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اولویت‌ها و مطالبات آموزش عالی از رئیس جمهور آینده و وزیر علوم دولت چهاردهم برای حل چالش‌های این حوزه اظهار کرد: ارتقا نظام آموزش عالی و حل چالش‌های آن موضوعی است که بارها مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بومی‌سازی کتب درسی درخواست دانشجویان از رئیس جمهور آینده / صدای تشکل‌های دانشجویی در دولت‌های گذشته شنیده نمی‌شد

وی با بیان اینکه حل مشکلات نظام آموزش عالی نباید توسط دولتمردان آینده نادیده گرفته شود، گفت: انتخاب کابینه و دولتمردان کارآمد یکی از ضرورت‌های دولت آینده است. در این ارتباط انتخابات وزیر علوم نیز اهمیت دو چندانی دارد. همچنین مشکلات حوزه‌هایی مانند اقتصاد، میعشت، در ارتباط است. بنابراین این موضوعات مهم باید مورد توجه دولت آینده قرار گیرد.

مردانی درباره اولویت‌های دولت چهاردهم عنوان کرد: به عقیده بنده، ارتقا و تمرکز بر حل چالش‌هایی در موضوعات آمایش آموزش عالی، نیاز محور کردن آموزش‌ها، مسئله محور شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نتیجه بخش بودن دوره‌های آموزشی و سرمایه گذاری‌ در حوزه علم و فناوری جزو اولویتها و مطالبات از رئیس جمهور و وزیر علوم آینده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: تبدیل دستاوردهای علمی و پژوهشی و فناوری به صنعت، سودآوری اقتصادی و سرمایه‌های مادی از دیگر مطالبات است. البته این سود اقتصادی باید در خدمت مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت آینده باید متمرکز بر نظام آموزشی و تربیت باشد چرا که اهمیت ویژه‌ای در پیشرفت و ساختن آینده کشور دارد، گفت: تعلیم و تربیت باید از مدارس ابتدایی آغاز شده و تا آموزش عالی کشور ادامه داشته باشد. البته در این میان دبیرستان‌ها نقش پررنگی دارند. تقویت و ارتقا کادر و نیروی انسانی، تربیت جوانان، مدیران و متخصصان آینده، کارشناسان مورد نیاز کشور باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.

مردانی در پایان با تاکید بر ایجاد شغل برای جوانان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما باید از دانش و ظرفیت جوانان استفاده کنیم تا این جوانان برای کسب شغل و درآمد به فکر مهاجرت نباشند. در واقع دولت آینده باید مانع از مهاجرت جوانان و نخبگان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =