تصویب قانون جهش تولید خدمت مجلس به آموزش بود

رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان در ۲۰ ماده آخری مصوبه مجلس برای خدمت به آموزش است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا منادی سفیدان مراسم دومین دوره اعطای نشان عالی دانش که چهار تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: مجلس در کمیسیون آموزش کارهای مهمی انجام داده است. علم و آموزش لوکوموتیو قطار توسعه ایران است. مجلس توجه ویژه‌ای به جایگاه آموزش در زنجیره تامین دارد. اعتقاد داریم چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار. یکی از اقدامات مجلس این بود که آموزش را یکپارچه می‌بینیم. در این راستا، پیش‌تر کودکان ۳ تا ۶ ساله تحت نظارت بهزیستی بودند؛ اما امروز یکپارچه شده است.

وی افزود: مجلس به آموزش عالی اهمیت می‌دهد و اقدامات مهمی در این زمینه انجام داده است. تلاش کردیم که آموزش عالی به عنوان بخشی از زنجیره تامین شناخته شود. قانون جهش تولید دانش بنیان در ۲۰ ماده آخری مصوبه مجلس برای خدمت به آموزش است. ۱۷۵۷ سال پیش ایران دانشگاه داشته است. ایرانیان اولین مبدع آموزش عالی در جهان است.

خسروپناه: همراهی علم و ایمان جامعه را به سمت تمدن سوق می‌دهد

عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای انقلاب فرهنگی در ادامه این مراسم اظهار کرد: امسال دومین سالی است که با حضور محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران این مراسم برگزار می‌شود. پس از بررسی در کمیته‌ها وشورای معین، اساتید برجسته برای دریافت نشان عالی دانش انتخاب شدند؛ در نهایت به اساتید اثرگذار هدیه‌ای تقدیم می‌شود.

وی افزود: جایگاه علم در اسلام روشن است. چند اصل درباره علم در قرآن داریم: اول؛ علم نزد خداست، دوم؛ اگر دانشی فرا گرفتید گرفتار غرور نشوید. علم نزد بشر علم قلیل است.

خسرو پناه خاطرنشان کرد: علم در رتبه ایمان است. ارتباط این دو با هم تعالی بخش است و جامعه را به سمت تمدن سوق می‌دهد.صاحبان علم نزد خدا مقام دارند. در سنت هم به این موضوع اشاره شده است

خسرو پناه در پایان عنوان کرد: به اساتیدی که نشان عالی دانش را دریافت میکنند؛ تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =