حمایت مجدد حسن روحانی از پزشکیان

رئیس جمهور سابق ایران در پیامی دوباره خطاب به ملت ایران، مردم را به مشارکت دعوت کرده و از آن‌ها خواسته که به مسعود پزشکیان در پانزدهم تیرماه رای بدهند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در بیانیه‌ای از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیر دعوت کرد و آن را انتخاب بین دو راه و جهت‌گیری کاملاً متفاوت دانست؛ انتخاب بین پیشرفت واقع‌بینانه و یا عقب‌گرد خیالبافانه؛ انتخاب بین تعامل عزتمندانه یا تحقیر بین‌المللی. انتخابی که با «رأی دادن و ندادن» سرنوشت حداقل یک دهه آینده را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد

وی در پیام خود آورده است: من رأی دادن را قبل از آنکه وظیفه بدانم حق افراد می‌دانم. اما ما به جز حق، در برابر «کشور» خود (که فراخ‌تر از جناح و قوم و قشر و حتی حاکمیت است) مسئولیت و حتی تکلیف (مدنی) داریم. ایران خانه مشترک همه ماست و در برابر سیلی ویرانگر نمی‌توانیم بگوییم ما مسئولیت نداریم. در برابر سوراخ کردن این کشتی همه ما مسئولیم و نمی‌توانیم بگوییم به ما ربطی ندارد. یا همه با هم غرق می‌شویم یا همه با هم به ساحل می‌رسیم.

رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پیام خود تاکید کرده است: امروز دو نامزد داریم که یکی تحریم در سیاست خارجی و اقتصاد را نعمت می‌داند و دیگری آن را فاجعه می‌داند. یکی قطع رابطه با جهان را فرصتی می‌پندارد و دیگری آن را از دست دادن فرصت‌ها می‌خواند. هنر یکی دیوار کشیدن و حصار کشیدن دور ایران است و هنر دیگری برداشتن دیوارها و حصارها با کمک بهترین دیپلمات‌ها و کارشناسان است.

روحانی خطاب به ملت ایران نوشت: امروز شما در برابر دو انتخاب قرار دارید، نخست مشارکت یا تحریم (انتخابات) و دوم تحریم یا تعامل با جهان. انتخاب بین پیشرفت واقع‌بینانه و یا عقب‌گرد خیالبافانه، انتخاب بین تعامل عزتمندانه یا تحقیر بین‌المللی، انتخابی که دو گزینه روشن و صریح در برابر شما دارد و با هر انتخاب؛ میان «رأی دادن و ندادن»، میان نامزد اول و نامزد دوم، می‌توانید سرنوشت حداقل یک دهه آینده خود را رقم بزنید.

روحانی در ادامه پیام خود و با حمایت از پزشکیان خطاب به ملت ایران می‌گوید: امروز دو نامزد داریم هنر یکی دیوار کشیدن و حصار کشیدن دور ایران است و هنر دیگری برداشتن دیوارها و حصارها با کمک بهترین دیپلمات‌ها و کارشناسان است. یکی پدرخوانده‌ی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران است و در هشت سال هفت قطعنامه علیه ایران گرفته و دیگری با کمک دیپلمات‌ها و کارشناسان در هشت سال این مین‌های بین‌المللی علیه ایران را خنثی کرده است.

یکی مدعی جنگ است و دیگری مدافع صلح؛ نه فقط جنگ خارجی که جنگ داخلی؛ وقتی دختران و زنان و جوانان ایران را به نام‌های دهان پرکن و جیب‌خالی‌کنی، عمق راهبردی می‌داند سبب تنش و شورش در کشور می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =