لاریجانی: پزشکیان در مناظره دروغ گفت

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه گفت: پزشکیان در مناظره اول جدولی از میزان نقدینگی ارائه کرد که دروغ بود که از دوران دولت روحانی تا به دولت رئیس‌جمهور شهید را نشان می داد؛ اینها دروغ می‌گویند و بعد از مردم عذرخواهی می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدجواد اردشیر لاریجانی تحلیلگر مسائل سیاسی و رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه شامگاه سه‌شنبه در اجتماع حامیان سعید جلیلی در بهشهر با اشاره به موضوع نقدینگی در مناظره دو کاندیدا اظهار داشت: در آن مناظره جدولی در خصوص نقدینگی ارائه شد در حالی‌ که آن جدول دروغ بوده و میزان نقدینگی از دوران دولت روحانی تا به دولت رئیس‌جمهور شهید بوده و به مانند وزیر امور خارجه‌شان اول دروغ می‌گویند بعد از مردم عذرخواهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

حضور پزشکیان در بازار شوش / کسانی که زندگی‌شان نمی‌چرخد مالیات پرداخت نخواهند کرد

وی با تاکید بر اینکه آنها با همین دروغ‌ها بین مردم می‌روند و از وضعیت کشور آه و ناله می‌کنند و چنین حرف هایی را می‌زنند افزود: در حالی‌که نیاز است با مردم صادق باشیم فعالیت‌هایی که انجام دادیم را دور زدند و بعد اصرار بر امضای آن دارند با توجه به اینکه حرف ایران بر موضوع خوب یا بد بودن FATF نیست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در واقع با یک مجموعه‌ای و بیاناتی که ظاهرا آمده اما اصل موضوع دعوا سر محتوا و مصادیق آن است که هر حکومتی در ایران بیاید نمی‌تواند آن را امضا کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور تصریح کرد: در FATF آنهایی که خواستار امضای آن هستند دو مساله دارند که یکی از این راه‌ها بر اینست که می‌خواهیم تحریم را دور بزنیم، کاری انجام ندهیم و مستاصل بنشینیم تا آمریکا هر آن‌چه که می‌خواهد بر سر ما بیاورند.راه دیگر مخالفت در زمینه دفاع از مقاومت ایران اسلامی هستند.

لاریجانی تاکید کرد: عمق استراتژیک مقاومت باعث سربلندی، دور کردن دشمنان از مرزهای بزرگ کشور شده است؛ آنها قائل بر مقاومت‌ ایران و دستاوردهای بین‌المللی ما نیستند. رئیس‌جمهور باید شناخت از اصل این دو ریشه داشته باشد تا به راه‌حل بپردازد.

وی تاکید کرد: در مناظره اول حرف‌ها و نکته‌هایی گفته شده که انگار مخالف برجام هم‌صدا با ترامپ و اسرائیل بودند و با ظاهرسازی می‌گویند؛ اگر برجام بود ترامپ چرا آن را پاره کرد در حالی‌ که آنها حرف ترامپ را نمی‌زنند که گفته تا ایران را تحت فشار قرار داده و از آنها امتیازات زیادی بگیریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام به دنبال اینست ایران به توانمندی هسته‌ای غیر از گاز و برق و آب اصلا نیاز ندارد، ایران موشک‌هایش با برد ۱۰۰ کیلومتر باشد و نباید با گروه‌های غیر از تل‌آویو ارتباطی نداشته باشد، بوده است. تمام این موارد را باید به مردم گفت و آگاهی‌بخشی کرد تا در انتخاب فرد اصلح اقدام کنند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه گفت: ما در انتخابات بصیرت افزایی خواهیم کرد تا راه را از چاه بشناسیم. انتخابات برکت انقلاب است و انقلاب ما عقلانیت اسلامی براساس مکتب اهل بیت است. انتخابات دستاورد انقلاب اسلامی بوده و سبب بصیرت افزایی می‌شود تا راه را از چاه بشناسیم.

لاریجانی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات سبب عزت آفرینی است خاطرنشان کرد: انتخاب درست اساس انتخابات است و در انتخاب رئیس جمهور هر چه دقیق تر ورود یابیم موجب پیشرفت کشور و انقلاب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در مناظرات گفته شده کافی است به برخی گفته‌ها توجه کنیم اظهار داشت: به هر دو نفر کاندیدا ارادت دارم و سعید جلیلی را مدت زیادی است می‌شناسم و از نیروهای مستعد و توانمند هستند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه گفت: دستاورد انقلاب عظیم است و در میدان علوم فضایی و دفاعی توانمندی زیادی داریم.

لاریجانی راه شهید رئیسی را یک راه درست دانست و افزود: مساله مهم کشور ما اقتصاد است و نظم اقتصادی کشور ما معقول نیست.

وی اظهار کرد: باید با تولید و با کمک مردم راهکار اقتصادی ارائه کرد و پزشکیان معتقد است که مشکل ما تحریم است و باید با مذاکره و دیپلماسی توانمند شد و آشتی با دنیا مسئله برطرف شود.

وی تصریح کرد: تحریم توسط آمریکا از ابتدای انقلاب اعمال شده و آمریکا و غرب مسئول تحریم‌ ما هستند که در حقیقت تجاوز به حقوق ملت است.

وی گفت: بد و خوب برجام گذشت و روش غلطی بود که اشتباهات فراوانی را داشت و برای برجام بها پرداخت کردیم در حالیکه طرف مقابل کاری نکرد.

لاریجانی بیان کرد: استراتژی شهید رئیسی این است که تلاش کنیم تحریم ها را کم اثر و یا بی اثر کنیم و باید به مردم آنچه هست را بگوییم و جلیلی چیزی که نادرست است را بیان نمی‌کند.

لاریجانی گفت: مقاومت عمق استراتژیک ایران و موجب سربلندی ایران به شمار می‌آید و ما رئیس جمهور درد دل کن‌ نمی‌خواهیم‌ و رئیس جمهوری می‌خواهیم که برنامه ارائه کند.

وی گفت: مازندران کم شانس و محروم است و مدیران قوی در استان نداشتیم و در مازندران نیروهای توانمند علمی و فنی داریم و در زمینه برنج و گندم تلاش فراوانی توسط شهید رییسی انجام شد.

وی افزود: راهی که شهید رئیسی شروع کردند آقای جلیلی ادامه می‌دهد و نباید فرصتی را از دست داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =