محمود سورتیچی درگذشت + سوابق

محمود سورتیچی یکی ازمربیان نام آشنا و قدیمی فوتبال مازندران که از او به عنوان شناسنامه فوتبال این استان نیز یاد می شد، به دیدار باقی شتافت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ استاد محمود سورتیچی روز سه شنبه ۱۲ تیرماه پس از ماه‌ها تحمل بیماری در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

این پیشکسوت فوتبال مازندران، چندی پیش به دلیل نارسایی قلبی عمل جراحی قلب باز انجام داده بود و طی ماه‌های اخیر نیز دچار نارسایی کلیوی شده بود که بر اثر پیامدهای نارسایی کلیوی دعوت حق را لبیک گفت.

استاد محمود سورتیچی‌ را بواسطه جایگاه فرهنگی‌اش، دبیر می‌نامند و حق بزرگی بر گردن غالب فوتبالیست‌های مطرح مازندرانی و بخصوص دست پروده‌هایش در تیم‌های مختلف این استان دارد.

سورتیچی نامی است که علاقمندان فوتبال در دهه ۶۰، او را به عنوان سرمربی تیم منتخب فوتبال مازندران به یاد دارند.

تیم منتخب فوتبال مازندران در سال ۱۳۶۴ با هدایت محمود سورتیچی و رحیم دست‌نشان، بعد از تیم‌های تهران الف و ب، عنوان سومی جام قدس را کسب کرد.

به همین مناسبت تیم منتخب مازندران به عنوان نماینده ایران به جام قائد اعظم پاکستان اعزام شد و در حالی که تیم‌های منتخب چین، پاکستان و بنگلادش نیز در مسابقات حضور داشتند، به مقام قهرمانی در این جام رسید.

زنده‌یاد محمود سورتیجی متولد ۱۳۱۸ بود و در چند دهه اخیر سرمربیگری تیم ملی فوتبال زیر ۱۳ سال ایران و تیم‌های شموشک نوشهر، ایرسوتر نوشهر، نکاچوب ساری، غنچه ساری و جوان ساری را نیز بر عهده داشت.

از استاد سورتیچی که به عنوان پدر فوتبال نوین مازندران نیز یاد می شود، در تیم نساجی مازندران نیز سابقه سرمربیگری دارد.

در پی درگذشت محمود سورتیچی از مربیان خوش نام فوتبال استان مازندران، فدراسیون فوتبال و کمیته آموزش در پیامی به خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل خواستار شدند.

مراسم تشییع پیکر مرحوم سورتیچی به زودی با حضور شاگردان پر تعداد و خانواده‌اش برگزار خواهد شد که در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =