۱۵ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد تابستان را در مناطق محروم می‌گذرانند

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از اعزام ۱۵ هزار دانشجوی این دانشگاه به مناطق محروم در تابستان خبر داد.

علی مظفری مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره زمان برگزاری اردوهای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهریور ماه موضوع خادمین اربعین را در پیش داریم، تاریخ اعزام گروه‌های جهادی از ۱ تا ۲۵ مردادماه است.

بیشتر بخوانید:

اردوهای جهادی؛ مصداق بارز امیدآفرینی در جامعه

وی ادامه داد: البته اعزام برخی گروه‌های جهادی به مناطق هدف آغاز شده است. اولین گروه جهادی از دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بود. امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد امسال نسبت به سال‌های گذشته یا سایر دانشگاه‌ها دیرتر به پایان رسید. در چنین حالتی دانشجویان جهادی درگیر امتحانات بودند.

مظفری درباره آمار تعداد گروه‌های جهادی_دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۶ گروه جهادی فعال در این دانشگاه وجود دارد. همچنین بین ۴۰ تا ۵۰ گروه جهادی متعلق به ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت هستند. به این معنا که افرادی که زمان دانشجویی فعالیت جهادی داشتند بعد از فارغ تحصیلی به این فعالیت ادامه دادند. این گروه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، پزشکی و عمرانی را پوشش می‌دهند.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در تابستان ۱۴۰۳ با عنوان «عهد خدمت» انجام می‌شود، ادامه داد: حدود ۱۵ هزار نفر در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

وی مطرح کرد: تعداد نفرات شرکت کننده در گروه‌های جهادی اعزامی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت است. برخی از گروه‌ها شامل ۱۰ نفر و برخی از گروه‌های شامل ۹۰ نفر است.

مظفری تصریح کرد: به عقیده من تمرکز گروه‌های جهادی باید معطوف به منطقه هدف باشد. در نتیجه آن منطقه را از ابعاد مختلف از جمله اقتصادی( ایجاد اشتغال)، فرهنگی(آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی)، عمرانی، پزشکی و بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و کتابخوانی بررسی کرده و مشکلاتش را حل کنند.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: البته گروه‌های جهادی_دانشجویی متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال به حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مناطق محروم می‌پردازد. این فعالیت‌ها نیز در قالب طرح لبخند ایران است.

قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی بودجه‌ ندارد

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی چند سال پیش با تصمیم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد، گفت: البته این قرارگاه در عمل فعالیت خاصی ندارد؛ چرا که نمی‌تواند بودجه‌ای برای فعالیت در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهد. در واقع قرارگاه جهادی بودجه‌ای ندارد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا جایی که امکام دارد، دانشجویان را درگیر این قرارگاه نکنیم.

مظفری گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه‌ آزاد اسلامی بیشتر فعالیت‌های کلان مانند برگزاری دوره‌های مختلف یا ایجاد شبکه از گروه‌های جهادی و دانشجویان را انجام می‌دهد.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه نقش و حضور مستقیمی در اعزام گروه‌های جهادی ندارد، گفت: برخی از واحدهای دانشگاه آزاد که توانمندی مالی دارند، موضوعاتی مانند رفت‌و آمد و غذای این گروه‌ها را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =