برتری رساله دکتری دانشجوی واحد بجنورد در همایش زیست عفیفانه

مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی از انتخاب رساله دکتری دانشجوی واحد بجنورد به عنوان رساله برتر در همایش زیست عفیفانه خبر داد.

ملیحه اختری مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: در همایش «زیست عفیفانه» با هدف ترویج نگاه علمی و پژوهشی به مقوله پوشش و حجاب که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مسئولان دانشگاه برگزار شد، پایان نامه های برتر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان گفت: در مرحله داوری ۱۴۶۰ پایان‌نامه به ۲۴ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های مختلف علمی ارجاع داده شد تا ساختار پایان‌نامه، تناسب محتوا با عنوان، روش پیشنهادی و محتوا پایان‌نامه، نوآوری، کاربردی بودن و... بررسی و امیتازدهی شود که از این تعداد ۳۲۹ پایان‌نامه حائز امتیاز شدند و در نهایت از این تعداد، داوری مجدد انجام و ۲۰ پایان‌نامه برتر انتخاب شد.

عضو هیات علمی واحد بجنورد شمالی با اعلام این خبر که رساله دکتری یکی از دانشجویان واحد بجنورد نیز جز برترین های همایش بوده، افزود: رساله سوسن بلالی، دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با راهنمایی محبوبه سلیمان پور عمران، دانشیار گروه علوم تربیتی، با عنوان "شناسایی مولفه های آموزشی مبتنی بر تربیت اخلاق جنسی در دوره متوسطه دوم" یکی از بیست پایان نامه برتر این همایش شناخته شد.

وی درخصوص موضوع رساله سوسن بلالی تصریح کرد: یکی از تغییرات مهم در طول زندگی نوجوانان، رشد جنسی است و لازمه هدایت آن، برخورداری از اخلاق جنسی است که یافته‌های پژوهش‌ها نشان می‌دهد باوجود تامیدات دینی و علمی و ضرورت اجتماعی و فرهنگی، تربیت اخلاق جنسی در سازمان‌های آموزشی موفق نبوده و نظام آموزش و پرورش در این زمینه موفق عمل نکرده و در برنامه درسی مغفول واقع شده و آموزش در این حیطه با سکوت نظامهای تربیتی به رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی و... واگذار شده است.

مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان اظهار کرد: هدف رساله "شناسایی مولفه های آموزشی مبتنی بر تربیت اخلاق جنسی در دوره متوسطه دوم"، شناسایی، طراحی و اعتباریابی مؤلفه‌های آموزشی مبتنی بر تربیت اخلاق جنسی در دوره متوسطه دوم بوده است.

ملیحه اختری بیان کرد: در این پژوهش، مولفه های برنامه درسی تربیت جنسی با رویکرد اخلاقی در چهار بعد هدف، محتوا، روش های یاددهی و ارزشیابی طراحی و اعتباریابی شد که در این پژوهش، گنجاندن مؤلفه‌های آموزشی مبتنی بر تربیت اخلاق جنسی در تربیت اخلاق جنسی در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه را پیشنهاد می دهد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در بخشی از متن لوح تقدیر با امضای عاصمه قاسمی، مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده آمده است: اعتلای ارزش های دینی و فرهنگی و تداوم استقلال علمی و جنبش دانش بنیان کشور، مرهون تلاش ارزشمند پژوهشگران و اندیشمندانی است که با اندیشه خلاق و قلم پویای خود، آینده ای روشن و سرشار از امید را به ایران اسلامی هدیه می دهند.

از شما فرهیخته گرامی که با تعهد و مسئولیت پذیری و خلق آثار ارزشمند علمی و پژوهشی خود به کسب رتبه برتر در همایش زیست عفیفانه دانشگاه آزاد اسلامی سال 1403 نائل شده اید، تقدیر و تشکر می کنم.

کد خبر: 1236707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =