سقف سنی جذب هیات علمی اصلاح شد

وزیر علوم با اشاره به نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر درخواست اصلاح سقف سنی جذب اعضای هیات‌علمی به ۴۵ سال در آیین نامه جدید از اصلاحیه این بند خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در یکی از شبکه‌های اجتماعی با انتشار نامه حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اصلاح سقف سنی اعضای هیأت علمی به ۴۵ سال در آئین نامه جدید استخدامی اعضای هیأت علمی، از دکتر محمد سلیمانی، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم درخواست کرد که هرچه سریع‌تر با توجه به نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به اصلاحیه بند مذکور در آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی اقدام کنند.

نامه حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزیر علوم به شرح زیر است:

ضمن تشکر از اصلاح و بروزرسانی آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی، طبق بررسی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بند (س) ماده ۴ آئین‌نامه مذکور سقف سنی جذب اعضای هیأت علمی ۴۰ سال در نظر گرفته شده‌است درحالی‌که در مصوبه ۲۹۲ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۱ سقف سنی جذب اعضای هیات‌علمی ۴۵ است و در سال ۱۴۰۳ نیز در اجرای قانون جوانی جمعیت در این هیأت مصوب شد به‌ازای هر فرزند یک‌سال به سقف سنی مذکور افزوده گردد.

با عنایت به ضرورت‌های ملاک عمل در تعیین سقف سنی ۴۵ سال و همچنین حاکم بودن مصوبات هیأت عالی جذب بر مقررات جذب اعضای علمی و به‌منظور رفع تناقض این دو تصمیم و پرهیز از سردرگمی داوطلبان جذب هیأت علمی موجب امتنان است برای اصلاح سقف سنی مجاز در آئین‌نامه جدید استخدامی اعضای هیأت علمی به ۴۵ سال دستور لازم صادر فرمائید.

سقف سنی جذب هیات علمی اصلاح شد

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس آئین نامه جدید استخدامی اعضای هیأت علمی؛ دارا بودن حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۴۰ سال تمام و برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته همنام در سایر دانشگاه‌ها ۳۵ سال تمام اعلام شده است.

درحالی سن جذب اعضای هیأت علمی ۴۰ سال عنوان شده است که هیات‌عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست و نود و دومین جلسه هیأت عالی جذب در سال ۱۴۰۱، افزایش سن عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به ۴۵ سال مصوب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =