پرسپولیس با رفتن چند بازیکن اصلا ضعیف نشده است

حمید درخشان معتقد است که هیچ تیم و بازی آسانی در لیگ برتر وجود ندارد و برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود قرعه سخت و آسان ملاک نیست.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد و حالا ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات بعد از مراحل آماده‌سازی در پیش‌فصل کم کم باید آماده ورود به این میدان شوند.

بیشتر بخوانید:

بازیکن پرسپولیس: اینجا نمی‌مانم

قطعاً باتوجه به هواداران پرشمار دو تیم پرسپولیس و استقلال برنامه بازی‌های سرخابی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای فوتبالدوستان برخوردار است به همین خاطر سراغ یکی از کارشناسان و پیشکسوت پرسپولیس رفتیم تا نظر او را درباره شرایط سرخ‌پوشان باتوجه به قرعه این تیم جویا شویم.

حمید درخشان در گفت‌وگو با همشهری آمادگی تیم‌ها را برای ورود به مسابقات رمز موقیت در ادامه کار می‌داند:

*قرعه‌کشی انجام شد، وضعیت تیم‌های مدعی را چطور می‌بینید؟

برای تیمی که مدعی قهرمانی است نباید خیلی مهم باشد که در شروع لیگ با چه تیمی بازی می‌کند. اگر تیم خوب بسته شده باشد و خوب برنامه‌ریزی کند و در حد مطلوب اماده شده باشد و مصدوم نداشته باشند، استارت قهرمانی را می‌توانند از همان اول بزند.

*به نظر می‌رسد پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته قرعه سختی در ۵ هفته ابتدایی دارد. ارزیابی شما چیست؟

تقریبا برای مربیان داخلی اوضاع و احوال تیم‌ها مشخص است به طور مثال این مربیان از یک باشگاه لیگ برتر به باشگاه دیگری همین لیگ رفتند و یک جا به جایی انجام شده اما باتوجه به شناختی که از یکدیگر دارند، تفکر و سیستم آنها مشخص است.

*اولین بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن ربیعی است و در ادامه با تراکتور اسکوچیچ، هفته سوم هم با فولاد گل‌محمدی، هفته چهارم با گل گهر تارتار و در هفته پنجم با آلومینیوم مجتبی حسینی.

تارتار تقریبا با همان شیوه ملوان در گل‌گهر بازی می‌کند و تفکرات ربیعی هم با ذوب‌آهن تقریبا مانند فصل گذشته خواهد بود. تفکرات یحیی و نوع بازی تیم‌های او در لیگ شناخته شده. اسکوچیچ سابقه کار در ملوان را داشته و تفکرات این مربی را هم می شناسیم و مجتبی حسینی هم به همین ترتیب.

*دربی هفته ششم افتاد. درباره قرعه شهرآورد صحبت می‌کنید.

فرقی نمی‌کند کدام هفته باشد. در هرصورت جزو بازی‌های خاص برای دو تیم بوده است.

*استقلال در هفته‌های پایانی به نظر می‌رسد بازی‌های سخت‌تری داشته باشد. این چقدر به پرسپولیس کمک می‌کند؟

به نظر من اگر در هفته‌های ابتدایی با تیم‌های سخت بازی کنی و از آنها عبور کنی در ادامه شانس بیشتری برای قهرمانی داری.

*خیلی‌ها بر این باورند که در هفته‌های ابتدایی چون تیم‌ها خیلی سر و شکل نگرفته‌اند، نمی‌توان خیلی روی نتیجه‌گیری تیم‌ها حساب کرد و شاید تیم‌های مدعی هم امتیاز از دست بدهند. این نظریه درستی است؟

یکی از اشکالات لیگ ما همین است، هر تیمی که درهفته‌های ابتدایی می‌بازد می‌گوید تیم ما جا نیفتاده است در صورتی که همچنین چیزی نداریم. آیا در اروپا هم به همین شکل است.

*دلیل این توجیه چیست؟

اشکال اینجاست که تیم‌هایی که کارشان را شروع می‌کنند نمی‌توانند تیم خود را از لحاظ آمادگی به هفته اول برسانند و برای نتیجه نگرفتن بهانه می‌آورند.

*با همین اینها قرعه پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید این موضوع مهم شود. مگر تیم آسانی در لیگ وجود دارد؟ اگر تیمی را خوب آماده کنید قطعا کمتر از تیمی که بعد از ۵ هفته هنوز آماده نشده لطمه می‌خورید.

*کمی در مورد گاریدو صحبت کنید. چقدر شناخت از مربی جدید پرسپولیس دارید؟

خب کارنامه این مربی در چند سال گذشته خیلی روشن نبوده ولی اعتقاد شخصی من این است که این مربی در اروپا کار کرده و به مسایل روز فوتبال تاحدودی آشناست. چیزی که مربی را موفق می‌کند در اختیار داشتن بازیکن خوب است و اینکه به او اجازه بدهیم تا تفکرات فنی‌اش را جلو ببرد.

*اینطور که بازیکنان پرسپولیس می‌گویند در بحث بدنسازی از برانکو هم سخت‌گیر است؟

این یکی از اصول اولیه یک تیم موفق و یک پوئن خوب برای پرسپولیس است.

*بازی با تیم‌های آکادمی به پرسپولیس کمک می‌کند؟

وقتی در شروع تیم را آماده می‌کنید نمی‌توانی با تیم بزرگ بازی کنی چون ممکن است مصدومیت پیش بیاید و در بازی با این تیم‌ها می‌توانی استراتژی را پیاده کنید.

*کمی در مورد نقل و انتقالات پرسپولیس صحبت کنیم. خریدهای درویش باتوجه به خروج بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی با کیفیت هستند؟

به نظر من پرسپولیس ورودهای خوبی داشته و این خریدها می‌توانند خیلی به تیم کمک کنند ضمن آنکه چند بازیکن جوان فصل گذشته بودند که خیلی کم از آنها استفاده شد و می‌توانند در این فصل خیلی در خط هافبک به پرسپولیس کمک کنند. در دفاع راست هم یک بازیکن مراکشی با استانداردهای بین‌المللی جذب شده و یک دفاع چپ هم جذب می‌شود.

*فروش عبدالکریم حسن اتفاق خوبی برای پرسپولیس است؟

بله. با پول فروش مدافع قطری می‌توان چند بازیکن خوب خرید و حتی یک گلر خارجی خوب به تیم اضافه کرد. همین گزینه‌های آسیایی می‌توانند خریدهای خوبی باشند، مگر آرمناک پتروسیان گلر بدی بود.

*در پست دروازه پرسپولیس نگرانی‌های وجود دارد. چقدر می‌توان روی رفیعی حساب باز کرد؟

۲گلر خارجی مدنظر دارند و چون بحث حضور درلیگ نخبگان مطرح است باید گلر باتجربه به تیم اضافه شود.

*پرسپولیس با گاریدو امیدوارکننده است؟

من به این تیم امیدوارم و گاریدو می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و مطمئنا شانس قهرمانی هستند.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1237878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =