دستگیری سارقان حرفه‌ای مغازه‌ها در بجنورد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از دستگیری سارقان حرفه‌ای مغازه‌های بجنورد و متلاشی شدن باند تبهکاری آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ مقصود رستگار اظهار کرد: اواخر سال ۱۴۰۲ و اوایل امسال بود که تعدادی از کسبه در بجنورد طی تماس و با مراجعه به پلیس از وقوع سرقت‌های متعدد توسط چند نفر سارق شکایت کردند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات قتل هولناک در همدانک / ۵ نفر خانواده جان باختند

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، بررسی کارآگاهان ما آغاز و مشخص شد این سارقان افرادی با تجربه و حرفه‌ای هستند که بدون برجای گذاشتن هیچگونه ردپایی، سرقت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: به رغم حرفه‌ای بودن این افراد، با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد این سارقان، افرادی غیر بومی هستند که در این استان دست به سرقت می‌زنند.

سرهنگ رستگار با بیان اینکه این سارقان اواخر شب اقدام به سرقت از اماکنی که نکات ایمنی در آن‌ها رعایت نشده بود می‌کردند، اظهار کرد: با تلاش بسیار و شگردهای اطلاعاتی و پلیسی، سرنخ‌هایی از شهر محل اقامت آن‌ها به دست آمد. همکاران ما با هماهنگی و اخذ نیابت قضایی در چند مرحله به استان همجوار اعزام و اقدامات مربوط با شناسایی را انجام دادند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تاکید کرد: در نهایت نیز طی عملیاتی، چهار نفر سارق و دو نفر مالخر دستگیر و سه دستگاه خودرو متعلق به سارقان توقیف شد. این سارقان در بازجویی‌های به عمل آمده نیز به سرقت از مغازه‌های بجنورد اعتراف کردند و بسیاری از اموال مسروقه به صاحبانشان تحویل شد.

وی گفت: به همه شهروندان تاکید می کنیم که موارد و نکات ایمنی در محل کسب و کار یا زندگی خود را رعایت کنند تا به طعمه هایی ساده برای سرقت تبدیل نشوند و دست این مجرمان از اهدافشان کوتاه شود. پلیس نیز با تمام قدرت در میدان حضور دارد و شهروندان هرگونه مورد مشکوکی را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرهنگ رستگار تاکید کرد: چنانچه محل کسب شما از در آهنی و شیشه ای برخوردار است، برای بالابردن ضریب ایمنی، هر دو را قفل کنید. برای قابل رویت بودن داخل مغازه خود، از کرکره مشبک استفاده کنید و شبها نیز چراغی را داخل مغازه روشن بگذارید.

وی افزود: به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی قفل های معمولی، از قفل های سوییچی، ضدبرش و قفل هایی که ضریب ایمنی بالایی دارند، استفاده کرده و یکی از قفل ها را بالاتر از سطح زمین و روی کرکره نصب کنید.

به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، وی با بیان اینکه شیشه و در و ویترین مغازه های طلافروشی را حتما با تورهای سیمی ایمن کنید، ادامه داد: تا حد امکان ویترین مغازه را به صورت کشویی تعبیه کنید تا بتوانید هنگام بستن مغازه آن را به داخل منتقل نمایید. همچنین به وسیله جوش دادن میله های محکم فلزی، راه نفوذ سارقان را از طریق کانال کولر، هواکش و فضای بالای تابلوهای سردر مغازه مسدود کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =