سیدعباس صالحی گزینه نهایی وزارت ارشاد/ بی‌برنامه ترین وزیر پیشنهادی

چرا رئیس جمهور اصرار دارد گزینه‌ای که طبق اعلام خودش هیچ برنامه‌ای برای تصدی وزارت ارشاد ندارد را به عنوان وزیر پیشنهادی برای گرفتن رای اعتماد راهی مجلس کند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، از فردای پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی‌ها و حدس و گمان های مختلفی در خصوص اعضای کابینه دولت چهاردهم مطرح شد و حتی لیست های مختلف و متناقضی منتشر شد که همه و همه بر مبنای پیش بینی ها بود و هیچ لیستی به صورت رسمی از سوی منابع اطلاع رسانی رئیس جمهور منتخب مورد تایید قرار نگرفت.

این لیست ها گاهی از سوی احزاب جهت تحمیل گزینه خود، گاهی از روی حدس و گمان و نزدیگی تفکر فرد به تفکرات شخص رئیس جمهور و گاهی از روی شناختی که از توانمندی های فرد جهت تصدی یک وزارتخانه برداشت میشد منتشر شدند.

اما یکی از این وزارتخانه ها که برای اهالی رسانه و فرهنگ و هنر دارای اهمیت است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در انواع لیست های منتشر شده شاهد گزینه های مختلفی بودیم.

حسین انتظامی، حجت الله ایوبی، محمدمهدی حیدریان، محمدمهدی عسگرپور، سیدعباس صالحی، احمد مسجدجامعی، سیدمحمد هاشمی، رسول جعفریان، سیدرضا صالحی امیری، محمد اله یاری فومنی، فاطمه مهاجرانی، علیرضا تابش، خسرو نشان و سیدمحمد مجتبی حسینی از جمله گزینه هایی بودند که نام آنان در انواع لیست ها مطرح بود.

در میان همین گمانه زنی ها بود که سیدعباس صالحی یکی از گزینه های پیشنهادی با انتشار نامه‌ای خطاب به تابش رئیس کمیته انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم انصراف خود را اعلام کرد و گزینه های دیگری همچون احمد مسجدجامعی و حسین انتظامی برای تصدی پست وزارت ارشاد مورد توجه قرار گرفتند.

حالا با گذشت چندین روز و اعلام رسمی نام وزرای پیشنهادی، در کمال تعجب نام سیدعباس صالحی به عنوان به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به چشم می‌خورد.

همچنین حسین انتظامی از دیگر گزینه های تصدی وزارت ارشاد در توییتی نوشت:

بازگشت دکتر سیدعباس صالحی به وزارت فرهنگ، نویدبخش بازگشت اعتبار و امید برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است.

سیدعباس صالحی گزینه نهایی وزارت ارشاد/ بی‌برنامه ترین وزیر پیشنهاد

اما در همین رابطه نیز صحبت های علی شیرین‌زاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز قابل توجه است که در گفت‌وگویی با رسانه ها چنین گفته است: آقای عباس صالحی وزیر پیشنهادی ارشاد دیروز به کمیسیون فرهنگی آمد و با نمایندگان مجلس صحبت کرد.

شیرین زاد افزود: آقای صالحی گفت من اصلا تمایلی برای معرفی شدن به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارشاد نداشتم. هیچ برنامه‌ای هم ندارم. ایشان گفت لحظات پایانی تحویل فهرست وزرا به مجلس به من مراجعه کردند و من علیرغم میل باطنی خودم پذیرفتم.

وی تصریح کرد: آقای صالحی گفت توقعم این بود که برای وزارت ارشاد سراغ جوان‌ها بروند تا در سیاست‌های فرهنگی تغییر ایجاد شود. نه اینکه سراغ کسی مثل من بیایند.

این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: آقای صالحی گفت انتخاب مدیران مو و ریش سفیدی مثل من انقطاع نسلی در کشور ایجاد می‌کند و باید از چهره‌های جدید در حکمرانی فرهنگی استفاده شود. چون از قبل آماده نبودم برنامه مدیریتی ندارم و باید مسائل را با کمک کمیسیون فرهنگی مجلس پیش ببرم.

وی خاطرنشان کرد: آقای صالحی گفت اهم موضوعاتی که ایشان در دوران وزارت خودشان دنبال خواهد کرد اجرای سیاست‌های کلی نظام، اسناد بالادستی، سیاست‌های مقام معظم رهبری، قانون هفتم پیشرفت و توسعه و هماهنگی کامل با کمیسیون فرهنگی مجلس است.

حالا ببینیم سیدعباس صالحی گزینه نهایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کیست؟

وی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزا حسن صالحی است. صالحی فارغ التحصیل دکتری فلسفه می‌باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات

معاون اسبق فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدرس حوزه و دانشگاه

سردبیر مجله حوزه در سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان

عضو هیات مدیره دفتر تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۷۶

مسئول نشریه پژوهش های قرآنی

عضو هیات تحریریه نشریات فقه اهل بیت

مدیرمسئول نشریه پگاه از سال ۱۳۷۶

موسس سامانه «دین آنلاین»

مولف چندین کتاب در حوزه های دانشگاهی و فقهی و ...

با توجه به استعفای سیدعباس صالحی جهت تصدی وزارت ارشاد و همچنین اعلام وی مبنی بر نداشتن هیچ برنامه‌ای برای وزارت ارشاد باید منتظر ماند و دید دلیل پافشاری مسعود پزشکیان برای به کرسی نشاندن صالحی بر صندلی وزارت ارشاد چیست در حالی افراد موفق و جوانی تری در میان گزینه های پیشنهادی وجود داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =