روایتی از جاماندگانِ سفر عاشقی

پیر و جوان، همگی به عشق حسین(ع) جمع شده‌ بودند. برخی از آن‌ها گرچه خسته راه بودند اما دلتنگی آقا اباعبدالله الحسین آن‌ها را امروز کنار کسانی که از زیارت کربلا جامانده بودند، جمع کرده بود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، هر ساله تعداد زیادی از عاشقان اباعبدالله راهی سرزمین عشق، کربلا می‌شوند و با پای پیاده خود را به حرم ایشان می‌رسانند تا عشق و ارادت خود را به ایشان ابراز کنند.

اما در این میان شمار زیادی از عشاق کربلا هستند که هر چند دل و قلب آنها سوی حرم پر می‌کشد اما نتوانستند خود را به حرم برسانند.

دل بی‌تاب این عاشقان هر ساله با شرکت در مراسم جاماندگان اربعینی و پیاده‌روی نمادین، هر چند که کافی نیست اما کمی آرام می‌گیرد و راهی می‌شود برای عرض ارادت به سیدالشهدا.

خبرنگار استانی ایسکانیوز در بجنورد با شرکت در این مراسم بزرگ به گفت‌وگو با چند جامانده دلشکسته پرداخته تا از حال و هوای ایشان جویا شود.

خانم حسینی از دلتنگی و سختی اینکه به کربلا نرفته است، می‌گوید:

خیلی بی‌تابم. تا آخرین لحظه هم چشم انتظار دعوتشون بودم اما قسمت نشد راهی بشم. در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود به امام حسین علیه السلام گفت: خیلی دلتنگتم آقا جانم.

امروز به این نیت اومدم تا انشاالله سال بعد دعوتم کنی.

آقای مرادی با لحنی سرشار از غم گفت:

جا موندم! هم از قافله اربعین جاموندم هم از قافله رفقا. نمی‌خواستم امروز رو هم جا بمونم.

او با چشمانی لبریز از اشک به آقا اباعبدالله گفت: صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ الحُسَین. فدای لب تشنت آقای من. به جوونی هامون رحم کن حسین جان. سال دیگه بطلب بیایم.

خانم ابراهیمی از حسرت ندیدن کربلا تا به این سن می‌گوید:

نمی‌دانم که خواستم بروم نشد یا اصلا خواستنی درکار نیست و هرچه هست اراده ارباب است و دعوتشان.

با شرمندگی به امام حسین می‌گوید: شرمنده‌ام آقا جان. شرمنده‌ام که کوله بار گناه‌هایم سنگین‌تر از آن بود که لیاقت حضور در حرمت رو داشته باشم. اما آقا جان شما بزرگی کن و منِ گناهکار رو هم بطلب تا با حسرت دیدن حرم شما چشم از دنیا نبندم.

آقای سهرابی در حالی که مشغول خدمت به زائران جامونده بود، گفت: چند سال پیش آقا ابالفضل طلبید و راهی کربلا شدیم، اما امسال متاسفانه قسمت نشد.

در حالی که از شدت کار زیاد نفس نفس میزد، در خطاب به امام حسین گفت: یا اباعبدالله من به مادرم قول کربلا دادم. خودتون بزرگی کنید و کمک کنید به قولم عمل کنم.

در ادامه آقای ابراهیمی هدف خود را از خادم بودن در این روز گفت: جوونیم به فدات آقا جان. قسمت نشد امسال پیاده روی شرکت کنیم، اما امروز فرصتی بود تا عرض ارادتی کنیم خدمت شما. خودت ازم قبول کن.

امروز جمعیت کثیری برای شرکت در مراسم جاماندگان اربعین حسینی شرکت کردند. کسانی که گرچه به تازگی از سفر کربلا برگشته‌ بودند اما به عشق حسین(ع)، جاماندگان را در این مسیر با پای پیاده همراهی کردند.

جمعیتی که محدود به قشر و سن خاصی نبود. این همان عشق حسین(ع) است که در تن و جان همه رخنه کرده است.

انشاالله به مدد آقا اباعبدالله و حضرت ابالفضل تمام عزیزانی که چندین ساله قسمت نشده عازم این سرزمین مقدس شوند، سال بعد دعوت شوند و هیچ‌کس حسرت زیارت حسین به دلش نماند.

خبرنگار: فاطمه پروین

انتهای خبر/

کد خبر: 1241404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =