چرا در هوای سرد هم عرق می‌کنیم؟

اگر شماهم جز آن دسته از افرادی هستید که در هوای خوب هم عرق میکنید احتمالا دچار این بیماری ها هستید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تعریق یک واکنش طبیعی و نرمال برای تنظیم درجه حرارت بدن است که به ما کمک می‌کند با افزایش رطوبت سطح پوست خود را خنک نگه داریم. عرق کردن در تابستان و محیط گرم و در حین فعالیت شدید امری طبیعی است اما برای برخی از افراد، تعریق بخشی غیرطبیعی زندگی آن‌ها است، این افراد زمانی که هوا مطلوب است و فعالیت ورزشی هم ندارند، دچار تعریق می شوند. در ادامه این به شما خواهیم گفت که چه عواملی موجب تعریق در هوای مطلوب می شوند.

اگر هنگام حضور در مکانی با دمای عادی باز هم عرق می کنید، این تعریق ممکن است به علت افت قند خون باشد، هنگام افت قند خون تعریق بیشتر مواقع در پشت گردن و خط مو صورت می گیرد. فرد ممکن است در خواب به شدت عرق کند و متوجه آن نباشد که این شرایط به نام هیپوگلیسمی شبانه نیز شناخته می شود. بی‌قراری، عرق سرد، سرگیجه و عدم تعادل از نشانه‌های افت قندخون در افراد مبتلا به دیابت است.

احساسات شدید و استرس می‌تواند باعث تعریق در اکثر افراد بشود. عرق شبانه یا تعریق شبانه نیز یکی از علائم شایع اضطراب، به ویژه اضطراب مزمن و حملات پانیک است.

مبارزه با یک بیماری

تعریق می‌تواند نشانه وجود برخی عفونت‌ها و مبارزه بدن با یک بیماری باشد. افرادی که به سل، آنفولانزا، سرطان لنفوم، یائسگی، سوء مصرف و ترک مواد مخدر، پرکاری تیروئید و...مبتلا هستند، ممکن است دچار تعریق شوند.

نیاز به سدیم بیشتر

سدیم به طور طبیعی در بیشتر غذاها یافت می‌شود. رایج ترین شکل سدیم به صورت سدیم کلرید است که با نام نمک شناخته شده است. بدن از سدیم برای کنترل فشار خون و حجم خون استفاده می‌کند. در صورت کاهش مقدار سدیم در بدن فرد احساس خستگی و بی حسی می کند و دچارعلائمی چون تعریق، کاهش فشار خون، سستی، سرگیجه، آشفتگی، کاهش وزن، اسهال، استفراغ، ضعف، تحریک‌پذیری عضلات و سردرد می گردد.

کد خبر: 1241441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =