اعلام شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/ تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان ممنوع است

شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اعلام شد. بر اساس این شرایط تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت انتخابی، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابه‌جایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس دربدو ورود و یا در طول تحصیل ممنوع و تحت هیچ شرایطی امکانپذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان همراه با نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. برای این آزمون یک دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم، علاوه بر دفترچه‌هایی که به داوطلبان در هر یک از گروه‌های آزمایشی تحویل داده شد، وجود داشت.

ضرایب دروس این آزمون برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی (به جز ۲ درس ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم) همانند ضرایب آزمون سراسری است. در ادامه شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ارائه می‌شود؛

بر اساس این شرایط، مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ از سوی همه داوطلبان در مراحل مختلف این آزمون، به عهده آنان خواهد بود.

تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان ممنوع است

با توجه به شرایط خاص پذیرش دانشجو متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت انتخابی، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابه‌جایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس دربدو ورود و یا در طول تحصیل ممنوع و تحت هیچ شرایطی امکانپذیر نخواهد بود. درضمن چنانچه دانشجویی تحت هرشرایطی در دوره کاردانی متوقف شود به علت عدم نیاز به خدمات آنان درآموزش و پرورش، جذب و استخدام آنان امکانپذیر نخواهد بود.

سایر ممنوعیت‌های این دانشگاه شامل موارد زیر است؛ اشتغال به تحصیل همزمان در هر یک از دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و مجازی در زمان ثبت نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل مجاز نبوده و تخلف محسوب خواهد شد. به موجب ماده ۴ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۶۹/۰۳/۰۸ مجلس شورای اسلامی، تسلیم گواهینامه یا ریز نمرات و تأییدیه تحصیلی به متعهدین به هر عنوان که متعهد قبل از انجام یا لغو تعهد بتواند از مزایای آن بهره‌مند شود ممنوع است.

لازم به ذکر است که ادامه تحصیل متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، به استناد مفاد ماده ۴ قانون متعهدین خدمت و سایر ضوابط و مقررات مربوط صرفاً در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش، درصورت موافقت با ادامه تحصیل و صدور فرم مربوطه از سوی اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت و سپردن تعهد خدمت جدید، امکانپذیرخواهد بود. همچنین با توجه به مفاد ماده ،۶۰ ۶۱ و ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و ممنوعیت اعطای مأموریت آموزشی، ادامه تحصیل بعد از اشتغال به کار در مدارس، صرفاً در خارج از ساعت اداری موظف، امکانپذیر خواهد بود.

معرفی داوطلب برای مصاحبه به آموزش و پرورش به معنای قبولی در دانشگاه فرهنگیان نیست

معرفی داوطلب از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی، ارزیابی شایستگی معلمی و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی در دانشگاه فرهنگیان تلقی نمی‌شود. درصورت تأیید صلاحیت‌های افراد معرفی شده از سوی آموزش و پرورش، گزینش نهایی آنان بر اساس نمره کل نهایی (حاصل از آزمون سراسری، آزمون اختصاصی تربیت معلم، سوابق تحصیلی، ارزیابی شایستگی معلمی در هر گروه آزمایشی مطابق جداول مندرج در صفحات ۱۴ و ۱۵) و با درنظرگرفتن اولویت‌های انتخابی آنان، توسط سازمان مل سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور صورت خواهد گرفت.

به استناد «تصویب‌نامه شماره /۱۰۳۲۶ت ۶۲۳۹۲ هـ به تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ هیئت محترم وزیران»، مصوبه جلسه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ هیئت محترم وزیران که به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) تبصره (۴۹) قانون بودجه سال ۱۳۶۴ کل کشور تصویب کرده است: مبلغ مصوب از داوطلبان آزمون که به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی می‌شوند جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی و انجام ارزیابی تکمیلی دریافت خواهد شد.

ارزیابی شایستگی معلمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی بخشی از شرایط قانونی مراحل آزمون برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان است. لذا ارزیابی شایستگی معلمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی صرفاً در مهلت مقرر مندرج در اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور امکان‌پذیر است. انجام ارزیابی شایستگی معلمی مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =