محمود مصدق درگذشت + سوابق

دکتر محمود مصدق نوه محمد مصدق رهبر نهضت ملی شدن صنعت نفت درگذشت. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ محمود مصدق که کارشناس حقوق از دانشگاه هاروارد را داشت امروز چهارشنبه - ۱۴ شهریورماه - دار فانی را وداع گفت.

مرحوم مصدق، فوق تخصص زنان و ناباروری بود تا زمان مرگ در ایران زندگی می کرد. وی یکی از قدیمی‌ترین پزشکانی بود که تجربه نیم‌قرن معالجه بیمارانی را داشت که دچار نازایی بودند. وی بیمارانی را درمان می‌ کرد که سال‌های بسیار دور مادر و حتی مادربزرگ‌هایشان را معالجه کرده بود.

او پیشتر و در سال ۱۳۹۴ در گفت و گویی در این ارتباط گفته بود: پدر من بنیانگذار این رشته در ایران بود. ۱۳۱۳ همان سالی که من به دنیا آمدم، دانشگاه تهران افتتاح شد و پدر من بعد از آنکه تحصیلاتش را در سوئیس تمام کرد همان سال به ایران بازگشت. از آن زمان تا ۴۰ سال بعد در دانشگاه تهران رشته جراحی زنان تدریس می‌کرد. او من را به این رشته تشویق کرد و بزرگ‌ترین خدمت را به من کرد.

محمود مصدق نوه محمد مصدق مشهور به دکتر مصدق و ملقب به مصدق‌السلطنه، سیاستمدار و حقوق‌دان ایرانی بود که از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ به‌عنوان سی‌اُمین نخست‌وزیر ایران خدمت کرد. او در نهضت ملی شدن نفت و تأسیس جبهه ملی نقش موثری داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =