لاغری/ کاهش وزن آسان با مصرف میوه پاپایا

پاپایا، میوه‌ای گرمسیری با طعمی شیرین و دلپذیر است که علاوه بر طعم خوبش، خواص درمانی و تغذیه‌ای فراوانی دارد. یکی از این خواص، کمک به کاهش وزن است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خوردن پاپایا برای کاهش وزن چندین مزیت دارد؛ پاپایا حاوی بسیاری از مواد مغذی و خواص تغذیه ای است که به کاهش وزن کمک می کند. با این حال، برای از دست دادن کیلوگرم های اضافی، نیاز به خوردن مداوم غذای سالم همراه با یک برنامه ورزشی سخت است.

بیشتر بخوانید:

معجزه کلم بروکلی برای لاغری

چگونه پاپایا ممکن است به شما کمک کند سایز از دور کمر خود را کاسته و سایر مزایای سلامتی که ممکن است میوه پاپایا داشته باشد را جذب کنید.

آیا پاپایا برای کاهش وزن مفید است؟

پاسخ مثبت استف پس به نگرانی های خود پایان داده و به خواندن ادامه دهید تا برخی از حقایق علمی را در مورد اینکه چگونه این میوه استوایی خوشمزه می تواند به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام کمک کند، بیاموزید.

با بهبود هضم غذا

پاپایا هضم غذا را بهبود می بخشد و حرکت مناسب روده را تقویت می کند. مطالعه ای توسط دانشمندان اتریشی بر روی داوطلبانی که با سوء هاضمه و اختلال عملکرد دستگاه گوارش مبارزه می کردند، انجام شد؛ به آنها پاپایا داده شد و مشخص شد که با مصرف این میوه علائم معمول هضم ناکارآمد مانند نفخ، یبوست و سوزش سر دل به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

با افزایش متابولیسم بدن

پاپایا حاوی پاپائین است، یک آنزیم گوارشی که به هضم پروتئین ها و پاکسازی دیواره های روده کمک می کند. هنگامی که سیستم گوارش شما شروع به عملکرد بهتر می کند، میزان متابولیسم بدن افزایش می یابد و به چربی سوزی کمک می کند.

با دارا بودن ویتامین های زیاد و کالری کم

پاپایا کالری کمی دارد (۴۳ کالری در ۱۰۰ گرم پاپایا) و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین A، فولاتی، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. علاوه بر این، پاپایا حاوی مقدار زیادی آب و سرشار از فیبر است. فیبر به نگه داشتن آب در روده کمک می کند، مدفوع را نرم می کند و در نتیجه از یبوست جلوگیری می کند. همچنین به مولکول های چربی متصل می شود و از جذب چربی ها جلوگیری می کند.

با دارا بودن آنتی اکسیدان

پاپایا منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. سطح بالایی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن دارد که به دفع سموم بدن کمک می کند. با از بین بردن سموم، متابولیسم را افزایش داده و از بیماری قلبی جلوگیری می کند.

برای لاغری میوه پاپایا را چگونه بخوریم؟

اگر نمی دانید چگونه پاپایا را برای کاهش وزن بخورید، در اینجا بهترین راه ها برای مصرف پاپایا و گنجاندن آن در رژیم غذایی شما آورده شده است.

نحوه مصرف پاپایا برای کاهش وزن

پاپایا را می توان خام خورد؛ فقط باید آن را به مکعب های کوچک برش دهید. توصیه می شود پاپایا را همراه با برخی مواد غذایی دیگر مصرف کنید، زیرا زمانی که با چربی سالم مصرف می شود بهترین اثر را دارد.

اگر اسموتی پاپایا تهیه کنید صبحانه شما می تواند خوشمزه تر و در عین حال مغذی تر شود. فقط کافیست پاپایای له شده را با شیر، ماست یا آبمیوه مخلوط کرده و میوه مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. اگر می خواهید اسموتی غلیظ شود، می توانید یک موز هم اضافه کنید.

می توانید با تهیه سالاد میوه با پاپایای رسیده، مزه جدیدی را امتحان کنید. مکعب های پاپایا و سایر میوه های دلخواه را به همراه مقداری پودر ادویه ترکیب کرده و یک سالاد میوه خوشمزه داشته باشید.

کد خبر: 1242503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =