خروجی المپیادهای علوم پزشکی باید مشکلی از نظام سلامت حل کند 

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: خروجی المپیادهای علوم پزشکی باید مشکلی از نظام سلامت را حل کند و معتقدیم المپیاد باید از حیطه دانشی صرف  خارج و وارد عرصه و براساس نیاز کشور برگزار شود. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ابوالفضل باقری فرد؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت ظهر امروز چهارشنبه ۲۱شهریورماه ۱۴۰۳ در آئین اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور که در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: المپیاد نماد حرکت و نماد پویایی علمی و امید است. در کنار مدال آوری حضور شما دانشجویان امیدآفرینی و حرکت را نشان میدهد.

وی ادامه داد: از سال پیش حیطه کارآفرینی را اضافه کردیم و معتقدیم المپیاد باید از حیطه دانشی صرف خارج و وارد عرصه و براساس نیاز کشور برگزار شود.

باقری فرد با اشاره به اینکه امسال استفاده از هوش مصنوعی در کارآفرینی را داشتیم ضمن اینکه محصولاتی هم آماده تجاری سازی هستند، اضافه کرد: امسال همچنین حیطه هنر و سلامت اضافه شد و ویژگی این حیطه این است که عموم مردم میتوانند دریافت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه خروجی المپیاد باید مشکلی از نظام سلامت را حل بکند، تصریح کرد: اختتامیه المپیاد باید شروع کار ما باشد. سال گذشته ۴طرح مدال آوردند و بر این اساس به ۴دانشگاه اعتبار دادیم که طرح خود را آغاز بکنند که حمایت از طرح های برتر را امسال هم خواهیم داشت.

باقری فرد خاطرنشان کرد: دامنه استفاده از تسهیلات استعداد درخشان را گسترده تر کردیم. ما شدیدا اعتقاد داریم امید باید به جامعه علمی و نخبگانی کشور بازگردد و تلاش ما بر حفظ این استعدادهای تجدید ناپذیر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =