واکنش بورل به ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای به گزارش های ادعایی درباره دخالت ایران در مناقشه اوکراین از طریق ارسال موشک های بالستیک به روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ جوسپ بورل در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای شورای اروپا منتشر شد، ادعا کرد: اتحادیه اروپا انتقال اخیر موشک های بالستیک ساخت ایران به روسیه را به شدت محکوم می کند.

بیشتر بخوانید؛

ادعای رویترز: فرانسه کاردار ایران را احضار کرد

وی با بیان این ادعا که همکاری نظامی ایران و روسیه در مناقشه اوکراین، به طور مستقیم امنیت اروپا را تهدید می‌کند مدعی شد که مسکو از پهپادها و مهمات ایرانی، «در جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی خود علیه اوکراین استفاده کرده است.»

این مقام اروپایی اضافه کرد: موضع اتحادیه اروپا در مورد دخالت ایران در جنگ روسیه همیشه روشن بوده و بارها به ایران نسبت به انتقال موشک های بالستیک به روسیه هشدار داده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا به سرعت و با هماهنگی شرکای بین‌المللی، از طریق اقدامات محدودکننده جدید و قابل توجه علیه ایران، از جمله تعیین افراد و نهادهای مرتبط با برنامه‌های موشکی بالستیک و پهپادهای ایران، پاسخ خواهد داد و در این راستا در حال بررسی اقدامات محدودکننده در بخش هوانوردی ایران است.

مقام‌های ایران و روسیه بارها ادعای همکاری‌ نظامی در ارتباط با جنگ اوکراین را رد و آن را بی‌اساس توصیف کرده‌اند. سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.

وی افزود: معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟

عراقچی تاکید کرد: تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1242728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =