تلف شدن هزاران قطعه ماهی در تالاب زیلایی + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تلف شدن هزاران قطعه ماهی در تالاب شِرُم دِرُنگ زیلایی خبر داد و گفت: دلیل ایجاد حفره های عظیمی در کف بستر تالاب بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ اسلام جاودان‌خرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزاران قطعه ماهی در تالاب شِرُم دِرُنگ زیلایی به دلیل ایجاد حفره‌های عظیمی در کف بستر تالاب و تخلیه آب، تلف شده است.

بیشتر بخوانید:

بخش‌هایی از تالاب میانکاله خشک شد

وی دلیل تلف شدن ماهی را کاهش شدید آب تالاب دانست و افزود: با کاهش دبی آب تالاب مور زرد از یک طرف و از طرف دیگر به‌دلیل حفره‌های عظیمی که در کف بستر تالاب شرم درنگ بوجود آمده ، بخش اعظمی از آب تالاب از طریق این حفره‌ها فرو می‌رود و باعث شده تالاب خشک شود و در نتیجه تعداد زیادی ماهی و زیستمند در این موقع از سال در این تالاب تلف شوند .

جاودان‌خرد ابراز کرد مردم محلی و ساکن اطراف تالاب معتقدند که با زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن ماه سال ۹۹ سی سخت، حفره‌ها آب زیادی در کف تالاب ایجاد شده و آب زیادی تخلیه می‌شود اگرچه راست آزمایی آن نیاز به مطالعه دقیق دارد.

وی یادآور شد: در این راستا با توجه به سوابق گدشته این موضوع، اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد به‌دنبال مطالعه و بررسی ارائه راهکارهای اجرایی جهت مدیریت و کنترل روند تخلیه آب این تالاب است.

تالاب شِرُم دِرُنگ سه کیلومتر پایین دست تالاب مورد زرد در شهرستان مارگون بخش زیلایی واقع شده که سرریز آب تالاب مَور زرد وارد تالاب شرم درنگ می‌شود و در واقع تالاب ۳۴ هکتاری و دائمی شِرُم دِرُنگ، یکی از منحصر به فردترین تالاب‌های استان بوده است.

استان کهگیلویه وبویراحمد سه تالاب دایمی و یکی فصلی دارد که سه تا از آنها از جمله "مور زرد"، "برم الوان" و "شِرُم دِرُنگ" دایمی و یکی مجموعه تالاب‌های "کوه گل" فصلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =