شهید سیدمصطفی موسوی در ۱۶ سالگی وارد هوابرد شد/ تقریظ رهبری برای ما، یک دلگرمی جهت ادامه دادن در راه ادبیات پایداری است

نویسنده کتاب «بیست سال و سه روز» گفت: شهید سیدمصطفی موسوی بین سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی وارد هوابرد می‌شود و تحت تعلیم قرار می‌گیرد که همه اینها به واسطه همان سیر مطالعاتی است که دنبال میکرده است.

سمانه خاکبازان نویسنده کتاب «بیست سال و سه روز» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: داستان این کتاب مربوط به شهید مدافع حرم سیدمصطفی موسوی است که انتشارات روایت فتح واسطه آشنایی من با این شهید بود.

وی ادامه داد: از طرف انتشارات با من تماس گرفته شد و گفتند یکسری پژوهش در مورد زندگی جوان ترین شهید مدافع حرم یعنی شهید موسوی انجام شده و برای من ارسال کردند. نوشتن این کتاب قبلا توسط دو نفر دیگر از نویسندگان انجام شده بود اما مورد رضایت انتشارات نبود و از من خواسته شد پژوهش ها را بررسی کنم تا ببینم می شود مجدد و نگاهی دیگر برای این شهید کتاب نوشت یا نه.

خاکبازان با بیان اینکه وقتی شروع به مطالعه پژوهش ها کردم شخصیت این شهید بزرگوار برای من جذاب بود و شروع به نگارش کتاب کردم افزود: شخصیت جذاب این شهید از سن حدود ۱۲ سالگی شروع می شود که در آن اختراعاتی داشته و سپس وارد یک سیر مطالعاتی می شود.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که در زندگی این شهید جالب است این است که شهید موسوی یک جوان کاملا امروزی است اما در این فرد تحولاتی رخ می دهد. این شهید بین سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی وارد هوابرد می شود و تحت تعلیم قرار می گیرد که همه اینها به واسطه همان سیر مطالعاتی است که دنبال میکرده است.

نویسنده کتاب «بیست سال و سه روز» تصریح کرد: این رویه و تحولاتی که در سیدمصطفی به وجود می آید موجب خاطراتی می شود که برای مخاطب می تواند جذاب باشد.

وی عنوان کرد: در یک سالی که حین خوانش و نگارش کتاب بودم انگار در حال زندگی با سیدمصطفی بودم و مادر بزرگوار این شهید بسیار همراه بودند و گاهی سوالاتی برای من ایجاد میشد و مادر شهید با روی باز استقبال می کردند و جوابگوی همه سوالات بودند.

خاکبازان با بیان اینکه این کتاب اولین کتاب نگارش شده توسط اوست که تقریظ رهبری را به دنبال داشته افزود: ما هدفی را که قرار دادیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بر این بود که دفاع مقدس و تمام آرمان هایی که در بحث مقاومت وجود داشت را بتوانیم زنده نگه داریم و این تقریظ برای ما هم خوشحال کننده و هم به نوعی دلگرمی است برای ادامه دادن در این راه است.

وی در پایان گفت: شخصیت سیدمصطفی برای من و هرکس که کتاب را بخواند مانند یک اجتماع نقیضین است. سیدمصطفی علاقمند به موسیقی بود هم موسیقی پاپ و هم موسیقی سنتی. علاقمند به کتاب های شریعتی بود و از این کتاب ها به علامه جعفری رسید. هم به مزار شهید پلارک می رفت و هم سر خاک خسرو شکیبایی. در کنار این خصوصیات آن چیزی که برای من جالب بود این است که زندگی را باور داشت و برای زندگی تلاش میکرد و آینه تمام قد از یک فرد کوشا بود و توانست به تمام خواسته هایش برسد و این بعد از شخصیت سیدمصطفی در کتاب مشخص و بارز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =