غرق شدن ۲۹ نفر در دریای مازندران از خرداد تا شهریورماه سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از فوت ۲۹ نفر در دریا خبر داد و گفت: طرح دریا امسال به پایان رسید که شمار غرق شدگان بیش از ۵۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از آغاز خرداد تا پایان شهریور طرح دریا اجرا شد اظهار کرد: تا پایان طرح دریا ۲۹ نفر در سواحل دریای استان غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات غرق شدن ۳ کودک در لارستان

عباسی با اشاره به اینکه ۲۳ نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند، افزود: ۸۱ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند.

وی با بیان اینکه محمودآباد بیشترین غرقی را امسال داشت تصریح کرد: محمود آباد با ۷نفر، بابلسر و تنکابن هر کدام با ۶ نفر به ترتیب بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را به خود اختصاص دادند و شهرهای رامسر و نور نیز هر کدام با یک فوتی ناشی از غرق شدگی به ثبت رسید.

مدیزکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: مرداد بیشترین آمار غرق شدگان ثبت شد و بر اساس آمارها ۱۱ نفر غرق شدند و در شهریور نیز ۱۰ نفر، تیرماه ۵نفر و خرداد ۳ مورد به ثبت رسید.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر غرقی‌ها سن ۲۱ تا ۴۰ سال دارند عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۱۶ نفر ثبت شد و کمترین غرقی هم بالای ۶۱ سال با یک غرقی به ثبت رسید.

وی بیان کرد: بیشتر این افراد با وجود توصیه و هشدار مکرر در محدوده ایمن سازی نشده و خارج از طرح غرق شدند و این اماکن را برای شنا انتخاب کرده بودند.

وی در خصوص کاهش آمار غرق شدگان گفت: بدون شک ارائه به موقع آمار و برنامه ریزی مسئولین مربوطه، اطلاع رسانی و پیگیری های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما ، خبرگزاری‌ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارائه راهکارهای مناسب مسئولین استانی در این زمینه موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =