تهران- ایسکانیوز: استوان مویسیلوویچ مربی صربستانی ملوان انزلی، پس از کسب نتایج ضعیف در این تیم برکنار شد.

مویسیلوویچ که پس از نصرت ایراندوست هدایت ملوان را بر عهده گرفته‌ بود با کسب تنها دوامتیاز از هشت مسابقه چاره‌ای جز جدایی از تیم انزلی در مقابل خود ندید.

شکستن شیشه عمر مویسیلوویچ بدون صالح

مربی سابق انزلی‌چی‌ها با خیال تکرار نتایج موفقیت آمیز دراگان اسکوچیچ سرمربی فصل گذشته ملوانان با قراردادی یک و نیم ساله کار خودش را در انزلی آغاز کرد اما در نهایت موفق به کسب نتایج قابل قبول در این تیم نشد.

بعد از برکناری نصرت ایراندوست از سرمربیگری ملوان، مجید صالح برای هدایت این تیم انتخاب شد. صالح هر چند از ابتدا قرار نبود به عنوان سرمربی در ملوان فعالیت کند اما از اختیارات فنی زیادی برخوردار بود و حتی از سوی بازیکنان ملوان سیگنال‌های مثبتی دریافت کرده بود و هواداران این تیم روی او نظر مثبتی داشتند. با این حال با تصمیم مسئولان ملوان،قرار بر این شد که یک مربی خارجی در کنار صالح حضور داشته باشد و او به عنوان دستیار اول این مربی خارجی به هدایت ملوان کمک کند.

با همه این‌ها با معرفی مویسیلوویچ به عنوان سرمربی ملوان، صالح به دلیل برخی مشکلات از ملوان جدا شد و استوان مویسیلوویچ به تنهایی هدایت ملوان را بر عهده گرفت.

ملوانی‌ها که خاطرات خوبی با اسکوچیچ مربی کروات فصل گذشته‌شان داشتند، به هیچ وجه این خاطرات را در هشت بازی پشت سر گذشته با مویسیلویچ تجربه نکردند و کسب 2 امتیاز در 8 بازی همه امید انزلی‌چی‌ها را بر موفقیت با این مربی صرب در فصل جاری بر باد رفت.

تکرار معادله بی‌نتیجه همکاری با مربی غیر انزلی‌چی

یکی از ضرب‌المثل‌های فوتبالی مشهوری که درباره ملوان وجود دارد این است، که مربی غیر انزلی‌چی در این تیم به موفقیت نمی‌رسد. با این حال خارجی‌ها شرایط بهتری در مقایسه با مربیان داخلی غیر هم‌شهری برای کار کردن در این تیم دارند و این مسئله رمز موفقیت اسکوچیچ در ملوان بود. هر چند اسکوچیچ هم در اوایل کارش در ملوان، از گزند حملات تند و انتقادات شدید پیشکسوتان ملوان در امان نبود و این مربی کروات با کمی تامل موفق به پاسخ دادن به انتقادات این پیشکسوتان سخت‌گیر شد. با این حال استوان مویسیلوویچ از چنین امتیازی برخوردار نبود و همین مسئله باعث شد تا پرونده این مربی غیر بومی خیلی زود در انزلی بسته شود.

گزینه‌های احتمالی برای جانشینی مویسیلوویچ

بعد از فسخ قطعی قرارداد استوان مویسیلوویچ، نام چهار گزینه به عنوان جانشینان این مربی صربستانی شنیده می‌شود. فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، خداد عزیزی و اکبر میثاقیان گزینه‌های سرمربیگری ملوان هستند و به گفته محمد نصرالله زاده مدیر روابط عمومی ملوان، در نهایت یکی از این چهار نفر هدایت ملوان را بر عهده می‌گیرند. با این حال مسئله‌ای که در مورد این چهار مربی وجود دارد، همین غیربومی بودن آنهاست و با توجه به وضعیت نابه‌سامان ملوان در انتهای جدول سخت بودن کار هر کدام از این چهار نفر، در مقابل فشارهای هواداران این تیم برای کسب نتایج قابل قبول و حفظ تیم محبوب انزلی در لیگ برتر است.

ملوان در حال حاضر با 10 امتیاز در رده آخر جدول لیگ قرار دارد و قطعا مربی در این تیم به موفقیت و محبوبیت خواهد رسید که بتواند فاصله این تیم تا انتهای جدول را تا پایان نیم فصل دوم بیشتر کند.

 

 

 

 
کد خبر: 158854

وب گردی

وب گردی