چهار خطه شدن محور اهواز - چذابه تا اربعین سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از چهارخطه شدن محور اهواز به چذابه (طریق الحسین) تا اربعین امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، گفت: محور اهواز - چذابه از مسیر شهرهای حمیدیه، کوت سید نعیم، سوسنگرد و بستان عبور می‌کند و به دلیل ترانزیت کالا به کشور عراق و همچنین تردد زوار اربعین حسینی بسیار پر تردد و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

افزایش مرزهای زمینی برای پیاده‌روی اربعین

وی افزود: این محور (اهواز - چذابه) به طول ۱۱۵ کیلومتر است و تنها پنج کیلومتر از آن باقیمانده تا به صورت کامل چهار خطه شود، همچنین فرآیند چهار خطه کردن ۵۰ درصد از محور اهواز - خرمشهر آغاز شده که طی ۲ تا سه سال آینده به پایان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: محور شوش - بستان به طول ۳۶ کیلومتر، دیگر راه دسترسی به مبادی مرزی استان بوده که کار چهار خطه کردن ۱۰ کیلومتر از این مسیر آغاز شده و تلاش بر این است تا در آینده به دنبال تأمین منابع مالی خوبی برای این محورها باشیم تا علاوه بر کاهش تصادفات، سفر امنی برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: استان خوزستان با دارا بودن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، مبادی ورودی تأمین کالاهای اساسی و وجود صنایع مختلف، یکی از استراتژیکی‌ترین نقاط کشور بوده به همین دلیل باید در حوزه حمل و نقل از ساختار پویایی بهره‌مند باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان به حمل و نقل زمینی، هوایی، ریلی و دریایی در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل، اقدامات خوبی در احداث جاده‌ها و خطوط ریلی، توسعه پایانه‌های مرزی، فرودگاه‌ها و بنادر استان صورت گرفته و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از نگرانی‌های ما در حوزه حمل و نقل، کمرنگ شدن نقش ترانزیتی کشور به واسطه تحریم‌ها در منطقه است در حالی که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود استان خوزستان، امکان افزایش میزان بار و مسافر تا ۲ برابر را دارد.

بیات منش به موضوع راه‌های استان اشاره کرد و گفت: در خوزستان، ۱۱ محور کریدوری و راه ملی به طول یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر وجود داشته که باید چهار خطه شوند. تاکنون ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان طی چند سال اخیر چهار خطه شده و حدود ۳۸۰ کیلومتر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند همچنین برای مابقی طرح‌های مربوط به راه‌های استان به دنبال تأمین منابع مالی هستیم.

کد خبر: 1235650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =