دهقانی:همچنان به حرکت خودمان در استکبار ستیزی ادامه می دهیم

رئیس اداره اول خاورمیانه وزارت امورخارجه گفت: امام (ره) با انتخاب روز جهانی قدس به اهداف اصلی نهضت خود در مبارزه با سلطه گران و صهیونیسم جهانی جامه عمل پوشانید. تا امت خمینی (ره) و نهضت اش زنده است روز قدس و موضوع فلسطین هم زنده است. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری قدس (قدسنا) "دکتر حمید رضا دهقانی" رئیس اداره اول خاورمیانه وزارت امورخارجه در نشستی علمی – رسانه ای "روز جهانی قدس؛ که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) از سوی قدسنا و با همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد گفت: حضرت امام (ره) با انتخاب روز قدس به یکی از دو هدف اصلی که از ابتدای نهضت و مبارزات وعده داده بودند جامه عمل پوشانیدند و آن این بود که همواره امام (ره) می فرمود ما در بعد داخلی بر علیه یک حکومت استبدادی و دیکتاتوری و در بعد خارجی بر ضد سلطه گران و صهیونیسم در منطقه مبارزه می کنیم.
وی افزود : امام (ره) در فرمایشاتشان تاکید داشتند که به من در رابطه با سه مسئله تذکر می دادند که راجع به ، شاه ، اسلام در خطر است و رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان صحبت نکنم و در طول نهضت و بعد از نهضت می فرمودند ما با شاه مخالفیم چون یکی از طرفداران و هم پیمانان رژیم صهیونیستی است.
رئیس اداره اول خاورمیانه وزارت امورخارجه در ادامه تصریح کرد: حضرت امام (ره) برای مبارزه با رژیم صهیونیستی روز قدس را اعلام فرمودند، روز قدس معیار و حرکتی است که در نهضت امام (ره) موجود بود، نهضت امام (ره) یک نهضت معنوی و الهی بود. حضرت امام (ره) در بهترین روزها و ماه های خداوند متعال که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باشد روز قدس را قرار دادند.لذا از بعد معنوی آن نگرش حضرت امام (ره) در این روز موجود است حرکت حضرت امام (ره) بر مبنای حرکت مردم بود.
دهقانی با اشاره به این نگاه حضرت امام(ره) که اتکا و توکلشان بعد از خداوند متعال در نهضت بر مردم بود تصریح کرد: این نگاه امام (ره) مبتنی بر یک اندیشه الهی بود که بنا به فرمایش صریح قرآن این مردم هستند که باید بر علیه ظلم قیام کنند. حضرت امام (ره) این حرکت را یک حرکت مردمی آن هم نه در سطح عربی و یا امت اسلامی بلکه یک حرکت در سطح جهان تعریف کردند تا همه بر ضد این ظلم قیام کنند.
رئیس اداره اول خاورمیانه وزارت امورخارجه گفت: روز قدس از بعد روشنگری افکار عمومی خیلی قابل توجه و اهمیت است و حضرت امام (ره) بر این مسئله به علت روشنگری آن در سطح بین المللی تاکید داشتند.
وی در ادامه افزود: امام (ره) این قیام را مقدمه روشنگری برای جهانیان می دانستند و همچنین نگرش وحدت بخش و وحدت به عنوان یکی از اصیل ترین معیارهای ایشان پس از نهضت جلوه گر بود. روز قدس، روز وحدت بین مسلمانان و ملل جهان بر علیه ظلم و استکبار و ستم است.
دهقانی ضمن اشاره به این مسئله که روز قدس میراث حضرت امام (ره) برای امت اسلامی است تاکید کرد: همگان باید بدانند که تا امت خمینی (ره) و نهضت اش زنده است روز قدس و موضوع فلسطین هم زنده است و در صدر اولویت های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: به حول و قوه الهی در طول نهضت در زمان حیات حضرت امام (ره) و پس از ایشان در دوره رهبری مقام معظم رهبری هم همچنان این استراتژی همچنان ادامه داشته است.
رئیس اداره اول خاورمیانه وزارت امورخارجه در ادامه تصریح کرد: ما به دوستان و دشمنانمان اعلام کرده ایم که همچنان به حرکت خودمان در استکبار ستیزی و در همراهی و حمایت از مظلومان عالم ادامه می دهیم و در راس آنها ملت مظلوم فلسطین و موضوع مقدس قدس است.
دهقانی در ادامه افزود: این روز زنده خواهد ماند و توسط مردم ایران و توسط ملل مسلمان و توسط ملل آزادی خواه جهان زنده نگه داشته خواهد داشت و ما افتخار داریم در این راه پرچم دار این نهضت باشیم و امیدواریم روز قدس آینده هم در سطح منطقه و جهان به خوبی جلوه گر شود.
وی با اشاره به این مسئله که متاسفانه بر اثر برخی از خودخواهی ها و برخی دنیا طلبی ها توسط برخی از سران کشورها در داخل و بیرون امت اسلامی موضوع فلسطین و قدس به موضوع دوم و یا اولویت دسته چندم آنها تبدیل شده تاکید کرد: متاسفانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی همکاری های آشکار و پنهانی را در حال تدارک هستند، ولی در روز جهانی قدس به آنها نشان داده می شود که برای مردم و برای ملل آزادی خواه جهان قدس همچنان اولویت اول جهان اسلام است.

202/201

کد خبر: 656738

وب گردی

وب گردی