۱۰ مقصد پرطرفدار داخلی برای سفر

در حال حاضر با توجه به نرخ بالای ارز، سفرهای خارجی تبدیل به تجربه‌هایی گران شدند. پس کاملا طبیعی است که شاهد سفر تعداد زیادی از ایرانیان به شهرهای مختلف ایران باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با نزدیکی به فصل تابستان، تمایل افراد برای سفر بیشتر می‌شود. در حال حاضر با توجه به نرخ بالای ارز، سفرهای خارجی تبدیل به تجربه‌هایی گران شدند. پس کاملا طبیعی است که شاهد سفر تعداد زیادی از ایرانیان به شهرهای مختلف ایران باشیم. افراد زیادی در پی تهیه بلیط هواپیما، تصمیم خود برای سفر را قطعی می‌کنند. حال فک می‌کنید پرطرف‌دارترین مقاصد برای سفر در بین ایرانیان کدام شهرها است؟ در ادامه این مقاله قصد داریم ۱۰ مقصد پرطرف‌دار و محبوب داخلی را معرفی کنیم.

پرطرفدارترین شهرهای ایران برای سفر

تعدادی از شهرهای ایران هستند که زمانی که صحبت از مسافرت می‌شود، نام آن‌ها به عنوان اولین گزینه‌ها به ذهنمان خطور می‌کند. اتفاقا همین شهرها جزو پرطرفدارترین مقاصد برای سفر هستند. خودتان اگر یک سفر چندروزه به یکی از شهرهای ایران را داشته باشید، کدام شهر را انتخاب می‌کنید؟

شهرهای شمالی ایران

یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های ایران، شمال آن است. زیرا منطقه‌ای زیبا، سرسبز، خوش‌آب‌وهوا با طبیعتی بکر دارد که هر فردی را شگفت‌زده می‌کند. بنابراین کاملا طبیعی است که جزو پرطرف‌دارترین‌ها در بین مسافران و گردشگران باشد. استان‌هایی مثل مازندران، گیلان و گلستان هر کدام شهرهای زیبا و متعددی دارند که به طور جداگانه می‌توانند جزو پرطرفدارترین مقاصد برای سفر در ایران باشند.

شهرهای جنوبی ایران

اگر یک ایرانی واقعی باشد حتما از جذابیت‌ها و زیبایی‌های جزایری مثل کیش و قشم خبر دارید. کیش به عنوان یکی از مجهزترین شهرهای جنوبی کشور در بازه‌های زمانی مختلفی از سال پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است. این جزیره علاوه بر سواحل زیبا و مراکز خرید بزرگ از جذابیت‌های دیگری مثل کارتینگ، غواصی، ماهیگیری، قایق‌سواری و... نیز برخوردار است.

جزیره قشم نیز جزو مقاصد پرطرف‌دار ایرانیان در چند سال اخیر بوده است. ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی متنوع و زیبا باعث شده تا انگیزه سفر برای افراد بیشتر شود. سفر به قشم تجربه‌ای بی‌نظیر و به‌یادماندنی از یک سفر بوم‌گردی خواهد بود.

اصفهان

اصفهان همان شهر تاریخی و زیبایی است که همه ما آن را به نصف جهان می‌شناسیم. تعدد جاذبه‌های تاریخی، آب‌وهوای خوب و تنوع هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهر آن را به یکی از محبوب‌ترین شهرها برای سفر داخلی تبدیل کرده است. پس کاملا طبیعی است که افراد زیادی به دنبال خرید بلیط هواپیما برای سفر به اصفهان باشند.

شیراز

شیراز، شهر شعر و عاشقی است. شهری برای لذت تجربه یک سفر رؤیایی و خاطره‌انگیز. بناهای تاریخی، آرامگاه شاعران بزرگ ایرانی، تخت‌جمشید، باغ‌های خوش‌آب‌وهوا و سرسبز و... شیراز به شهری محبوب در دل ایرانیان تبدیل کرده است. پیشنهاد می‌کنیم سفر به شیراز در فصل بهار را از دست ندهید.

مشهد

مگر می‌شود صحبت از پرطرفدارترین مقاصد برای سفر داخلی باشد و نام مشهد به میان نیاید! وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در شهر مشهد باعث شده تا به یکی از شهرهای توریستی تبدیل شود. هر سال در بازه‌های زمانی مختلف افراد زیادی تصمیم می‌گیرند یک سفر زیارتی به مشهد داشته باشند. ضمن اینکه این شهر حتی میان توریست‌های خارجی هم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

یزد

یزد به عنوان یکی از دیدنی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران، هر سال پذیرای تعداد زیادی از توریست‌های ایرانی و خارجی است. معماری جذاب، بناهای تاریخی و باشکوه، مردم مهمان‌نواز، اقامتگاه‌های بوم‌گردی جذاب و... باعث شدند تا یزد هم به یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای سفر تبدیل شود.

کاشان

سفر به کاشان می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تجربه یک سفر دلنشین در فصل بهار باشد. کاشان آمیزه‌ای از طبیعت زیبا و بناهای تاریخی باشکوه است. کاشان شهر کوچکی است اما پذیرای مسافران و گردشگران زیادی خواهد بود. این شهر با اصفهان و تهران فاصله کمی دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای یک سفر کوتاه‌مدت باشد.

بهترین مقصد برای سفر

زیبایی‌های شهرهای ایران تمام‌نشدنی است. هر نقطه از ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شما می‌توانید متناسب با علایق، هدف‌، بودجه، زمان سفر و شرایطی که دارید یکی از شهرهای ایران را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید. شهرهایی مثل رامسر، نوشهر، بابل، رشت، ساری، شیراز، یزد، اصفهان، کاشان، قشم، کیش و... جزو پرطرفدارترین شهرها بین ایرانیان هستند. ایران یک کشور چهارفصل است که در تمام روزهای سال انتخاب‌های متفاوتی برای سفر پیش روی شما می‌گذارد. اکنون که در فصل بهار هستیم، می‌توانید درباره سفر به شهرهایی مثل کاشان، شیراز و مازندران فکر کنید.

خرید بلیط برای شروع یک سفر داخلی

فرقی ندارد که مقصد شما برای سفر کدام شهر باشد. در هر صورت پیش از آغاز سفر باید اقدامات ثابتی را انجام دهید که خرید بلیط هواپیما نیز جزو یکی از آن‌ها است. اگر قصد داشته باشید خیلی زود و بدون فوت وقت به مقصد برسید، سفرهای هوایی بهترین انتخاب برای شما هستند. بیشترین درخواست‌ها برای خرید بلیط به مقصد شهرهایی مثل اصفهان، مشهد، شیراز، مازندران، کیش، قشم و... ثبت می‌شود. شما هم برای خرید بلیط می‌توانید از سایت علی بابا استفاده کنید. کافی است مبدأ، مقصد و تاریخ سفرتان را مشخص کنید و سپس از بین پروازهای موجود یک مورد را برگزینید.

کد خبر: 1240209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =