هواشناسی ایران | کاهش دما در استان‌های شمالی / وزش باد شدید در برخی نقاط کشور

کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوا تا یکشنبه در اردبیل و سواحل خزر تا ۸ درجه و در شمال غرب کشور تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود اما در سایر نقاط کشور دما افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در جنوب استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان ، بوشهر، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس واقع در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شرق خوزستان، ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و نیمه غربی فارس، ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

اینجا بخوانید:

هواشناسی ایران | افزایش دما در برخی استان ها / وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور

ضیائیان یادآور شد: روز جمعه به‌سبب شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های گیلان‌، غرب مازندران و اردبیل به‌تدریج افزایش ابر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز شنبه بارش‌ها علاوه‌ بر استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: اردبیل و استان‌های ساحلی خزر از امشب تا روز یکشنبه ۴ تا ۸ درجه خنک‌تر می‌شوند همچنین شمال غرب کشور  تا یکشنبه ۳ تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود و در سایر مناطق کشور دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

او یادآور شد: در پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور در استان‌های سمنان، شرق و جنوب شرق خراسان‌رضوی ،خراسان‌جنوبی، یزد، شرق کرمان و سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و احتمال کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران گفت: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای پایتخت به ۳۸ درجه و کمترین آن به ۲۸ درجه  می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =