هواشناسی ایران | بارش پراکنده در برخی استان ها / افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور

کارشناس هواشناسی گفت: از دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما را در اغلب نقاط کشور شاهد خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان های مازندران، البرز، قزوین، تهران و همچنین  برخی نقاط استان های اردبیل، آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی شاهد رگبار باران رعدو برق و وزش باد خواهیم بود گفت: در کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و ارتفاعات غرب اصفهان، شمال وشرق خوزستان، ارتفاعات استان کرمان و هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: این وضعیت را  امشب در برخی نقاط استان های کرمانشاه و ایلام نیز خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناشی توضیح داد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید، احتمال گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می شود. در این مدت شرق دریای عمان مواج است.

او یادآور شد: از دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما را در اغلب نقاط کشور شاهد خواهیم بود.

ضیائیان درباره آب وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف گاهی قسمتی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد خواهد بود.  بیشترین دمای هوای پایتخت به ۳۷ درجه و کمترین آن به ۲۷ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1106016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =