انتخاب وزیری خارج از مجموعه نفت بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی را دچار مشکل می‌کرد

«علی اصولی» افزود: اگر فردی خارج از مجموعه نفت به‌عنوان گزینه تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی می‌شد، ممکن بود بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور در این برهه حساس با مشکلاتی پر شمار روبه‌رو شود و نتایج ناخوشایندی به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «علی اصولی» افزود: اگر فردی خارج از مجموعه نفت به‌عنوان گزینه تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی می‌شد، ممکن بود بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور در این برهه حساس با مشکلاتی پر شمار روبه‌رو شود و نتایج ناخوشایندی به دنبال داشته باشد.

وی بیان‌داشت: اوجی از مدیران لایق و باسابقه صنعت نفت است که به‌واسطه سوابق اجرایی و مدیریتی در رده‌های مختلف ستادی، عملیاتی، کارفرمایی و پیمانکاری در صنعت نفت، تجربه‌های ارزشمندی برای اداره صنعت بزرگ نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی داشته و در عین حال شایستگی تصدی وزارت نفت را دارد.

اصولی به نقش موثر اوجی در زمان مدیرعاملی شرکت ملی گاز در توسعه گاز رسانی و تسهیل توسعه تجارت گاز و روابط بین‌المللی با کشورهای منطقه در این حوزه اشاره کرد و گفت: اوجی پیش از آن نیز عملکرد مطلوبی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی داشت و سال‌ها فعالیت، تجربه‌اندوزی، همکاری با وزیران مختلف، چند بار انتخاب به‌عنوان مدیر نمونه وزارت نفت و ادامه مسیر در بخش پیمانکاری صنعت نفت در سال‌های اخیر، در مجموع توان اجرایی و مدیریتی قابل‌توجهی را در وی برای حضور در رأس وزارت نفت ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر ابراز امیدواری کرد که اوجی با رای قاطع نمایندگان مجلس، فعالیت خود را به‌عنوان وزیر نفت دولت سیزدهم آغاز کند و با همراهی کارکنان تلاشگر صنعت نفت، در مسیر تحقق اهداف این صنعت گام بردارد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت نفت مطرح شده است.

اوجی دارای مدرک تحصیلی مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز است و فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ در صنعت نفت آغاز کرده است.

وی که در دولت دهم، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران بوده، سابقه کار در شرکت های نفتی متعددی را نیز دارد.

کد خبر: 1107379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =