هواشناسی ایران | کاهش محسوس دمای هوا در نیمه شمالی کشور از چهارشنبه / پیش‌بینی رعدوبرق و وزش باد در برخی مناطق

کارشناس هواشناسی گفت: چهارشنبه تا جمعه با نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور، دما به میزان ۶ تا ۱۰ درجه در مناطق شمالی کشور کاهش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که امشب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود گفت: روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان و زنجان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: تا روز سه‌شنبه در شهرهای تهران ،کرج، اصفهان، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.  امشب و فردا در شرق و جنوب شرق کشور  وزش باد شدید گاهی گرد و خاک انتظار می رود.

ضیائیان اظهار کرد: روز چهارشنبه تا جمعه با نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور ضمن کاهش دما به میزان ۶ تا ۱۰ درجه در غالب مناطق کشور ،بارش برف و باران ابتدا در نیمه شمالی و سپس روز پنجشنبه علاوه‌بر نیمه شمالی در شرق کشور و روز جمعه در تهران ،البرز و مناطق جنوب کشور هم رخ خواهد داد.

وی یادآور شد: بارش در استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق است و دریای خزر نیز روزهای چهارشنبه تا جمعه مواج است.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و گاهی همراه با وزش باد است . بیشترین دمای تهران به ۲۳ درجه و کمترین آن به ۱۵ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1116925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =