آنتونیا شرکا منتقد سینما در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در نقد فیلم بی همه چیز اظهار کرد: این فیلم به عنوان یک بازگشت خیلی موفق برای هدیه تهرانی قابل بررسی است چرا که او بعد از فیلمهای کم و بیش میانمایهای که که در سالهای اخیر حضور پیدا میکرد در این فیلم یک بازگشت درخشان به سینما داشته است.
وی در ادامه عنوان کرد: البته عنوان فیلم بسیار عجیب به نظر میرسد چرا که بهتر بود نام دیگری برای این فیلم با چنین ابعاد و جلوهای انتخاب میشد.
منتقد سینما ادامه داد: از آنجا که بی همه چیز برگرفته از نمایشنامه ملاقات با بانوی سالخورده است میتوان گفت که یک اقتباس موفق و قابل باور بوده که ضمن حفظ پیوستها و نقاط کلیدی موجود در نمایشنامه توانسته فضا را نیز برای تماشاگر قابل باور کند.
شرکا با بیان اینکه در این فیلم یکی از جذابترین و گیراترین نقشهای زن سینمای ایران در سالهای اخیر را مشاهده میکنیم، گفت: شاید این مسئله به این دلیل است که سنگ بنای شخصیتپردازی فیلم بی همه چیز یک نمایشنامه خارجی است و شاید ما با چنین چهرههای زنانهای در سینمای ایران آشنا نیستیم.
وی ادامه داد: شخصیتپردازی در نمایشنامه اصلی به اندازهای قوی است که این اقتباس ایرانی هم از قِبل قدرت آن نمایشنامه خارجی انرژی گرفته و این یک موضوع قابل بررسی است چرا که کاراکتر اصلی این فیلم که میتوان گفت یک شخصیت منفی است ولی توانسته تا این اندازه جذاب و گیرا باشد.
شرکا در پایان گفت: در نمایش جشنوارهای که این فیلم داشت بسیاری انتقاد کرده بودند که انتهای این فیلم بسیار شعاری است که به نظر من تا این اندازه شعاری نبود، اما کارگردان میتوانست از پایانبندی که منجر به ایجاد شبهات سیاسی شده پرهیز کند چرا که بدون وجود آن پایانبندی هم این فیلم جذاب و گیرا بود ولی کارگردان تصمیم گرفته که یک تصویر و رای شخصی هم به این فیلم اضافه کند تا حال و هوای امروزیتری پیدا کند.
انتهای پیام/
نظر شما