روسیه: غربی‌ها حقایق برجام را تحریف می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای ضمن اعلام دور بعدی مذاکرات تا پایان سال جاری میلادی، اظهار داشت که غربی‌ها در تلاش برای تحریف وقایع برجام هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه راشاتودی، اظهار داشت که اعضای غربی عضو برجام، در تلاش برای تحریف حقایق و وقایع درباره توافق هسته‌ای با ایران هستند.

لاوروف در سخنرانی خود با اشاره به روند مذاکرات برجام، گفت: «این مذاکرات فرصت خوبی برای احیای توافق برجام است. دور بعدی مذاکرات وین بعد از جشن کریسمس و قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود.»

او در ادامه به تحولات اخیر ناتو و اوکراین اشاره و گفت: «پاسخ آمریکایی‌ها به ابتکارات روسیه در زمینه تضمین‌های امنیتی عملی است و دستورالعمل‌ها برای همکاری در آینده هماهنگ شده است.»

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه ضمن اعلام حمایت از مذاکره با ناتو، آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا، خاطر نشان کرد که روسیه انتظار دارد با آغاز سال جدید، مذاکرات (با ناتو) درباره ضمانت‌های امنیتی آغاز خواهد شد. او همچنین از فرانسه و آلمان خواست تا دولت اوکراین را مجبور به اجرای توافقات مینسک کنند.

گفتنی است که دور هفتم مذاکرات پس از وقفه‌ای چندماهه، در دولت جدید از ۸ آذر آغاز شد و روز جمعه پایان یافت.  تیم ایران در این مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران و برنامه هسته‌ای کشورمان تمرکز دارد، اما اعضای غربی ایران را متهم کرده و ادعا می‌کنند که خواسته‌های ایران غیر واقعی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =