روز هشتم چهلمین جشنواره فجر / شعیبی: هیچ کدام از قصه هایی که ساخته‌ام به سفارش شخصی صورت نگرفته است

در روز هشتم چهلمین جشنواره فیلم فجر دو فیلم بی رویا و بدون قرار قبلی نمایش داده شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در روز هشتم چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «بی رویا» در برج میلاد آغاز شد.

گفتنی است؛ در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر دو فیلم "بی رویا" و "بدون قرار قبلی" بر روی پرده سینماها می‌روند.

بیشتر بخوانید:

روز هفتم چهلمین جشنواره فجر / حجازی فر: هیچ چیز موقعیت مهدی جعلی نیست

نشست خبری فیلم بی رویا

آرین وزیر دفتری کارگردان فیلم بی رویا درباره اینکه این فیلم شبیه دیکر آثار هومن سیدی است و اینکه او در متن نقشی داشته گفت: خیر، این فیلمنامه آماده بود و آن زمان هومن سیدی بر سر کار سریال قورباغه بود.

هومن سیدی از انگیزه اصلی اش برای تهیه این کار گفت: کارهای وزیر دفتری را پیش از این دیده بودم و همین مسئله مرا مجاب کرد.

وی گفت: من خودم را اساسا تهیه‌کننده نمی‌بینم و قصدم تولید فیلم دیگری نبود. آقای سعدی تهیه‌کننده اصلی فیلم هستند و تمام کارها را ایشان انجام دادند.

مائده طهماسبی از دلایل پذیرش نقش خود در این فیلم گفت: نقشم کوتاه بود اما دلم می خواست در کار آرین نقش داشته باشم.

طناز طباطبایی بازیگر گفت ما در هیچ جای فیلم در مورد بیماری اسکیزوفرنی صحبت نمی کنیم و فقط در انتها آورده می شود و اگر توضیحی در فیلم با اشاره به این بیماری قید شده، صرفا به‌خاطر عبور از پروسه گرفتن پروانه نمایش بوده تا فیلم به جشنواره فجر برسد.

شادی کرمرودی نیز در ادامه عنوان کرد: نقشی که در فیلم بی رویا داشتم چالش برانگیزترین نقشی بود که تا کنون بازی کرده ام.

نشست خبری فیلم بدون قرار قبلی

بهروز شعیبی کارگردان فیلم بدون قرار قبلی عنوان کرد: بعضی وقت ها در قصه دنبال یک کشمکش بیرونی هستیم گاهی اوقات همانند آنچه در این فیلم می بینید قرار نیست چنین چیزی را عنوان کنیم و قرار است این فیلم احساسی را منتقل کند که سعیمان بر این بوده که این حس منتقل شود.

وی گفت: من به شما حق می دهم که فکر کنید تحت حمایت ارگانی فیلم می سازم این فیلم تا شب قبل از کلید خوردن آن این احتمال وجود داشت که ساخته نشود از فارابی بپرسید که این فیلم از کجا حمایت شده است، قصه هایی که می سازم دوست دارم و هیچ کدام به سفارش شخصی صورت نگرفته است، من یک لار زندگی می کنم و نمی خواهم آن را برای چیزی که دوست ندارم یا به سفارش سایرین است هدر دهم.

وی همچنین گفت: انجمن اوتیسم برای ساخت این فیلم با تمام قوا به کمک ما آمدند و بسیاری از دیالوگ های پگاه آهنگرانی جنلات مادران اوتیسم است.

شعیبی درباره حضور پگاه آهنگرانی در این فیلم گفت: سینما یک صنعت است و من با دیدگاه افراد کاری ندارم، زمانی که در مورد بازیگر نقش ایشان فکر می کردم به این فکر می کردم که یا تا به حال دیده نشده باشد یا تا کنون چنین بازی ای از او ندیده باشیم و باید بگدیم که پگاه آهنگرانی تا کنون در چنین نقشی بازی نکرده بود.

وی افزود: پگاه آهنگرانی از جمله بازیگران با اخلاقی بود که د طول ۱۰ سال فعالیت سینمایی ام کار کرده ام و امیدوارم کار با او ادامه دار باشد.

وی در ادامه گفت: هر آنچه از فیلم دریافت کرده اید پیام اصلی فیلم است.

نکته جالب این نشست اشک های شعیبی به هنگام صحبت از بازگشت مهاجرین به ایران بود.

مصطفی زمانی بازیگر فیلم گفت: در دوران کرونا سعی کردم کاری نکنم و وقتی دیدم لوکیشن های فیلم خارجی است قبول کردم.

وی گفت: نقش برایم چندان قانع کننده نبود چون نقش های کوتاه را بسیار سخت تر از نقش های اصلی بازی می کنم.

وی افزود: در این فیلم نقش کوتاهی داشتم که در سایر نقش ها بسیار موثر بود. چون نقش های مختلفی بازی کرده ام احساس کردم که از پس این نقش بر می آیم.

محمود بابایی تهیه کننده درباره انتخاب شهر مشهد در فیلم گفت: به شوخی بخواهم بگویم چون کارگردان مشهدی بود.

وی درباره هزینه فیلم نیز گفت: فیلم به نسبت ارزانی را ساختیم و فارابی منتشر خواهد کرد و متوجه خواهی شد.

شعیبی درباره انتخاب کشور آلمان در فیلم نیز گفت: ایرانی در آلمان زیاد است اما روابط دوری با ایران دارد و دنبال فضای متفاوتی از فرهنگ خودمان بودیم تا بگوییم با وجود چنین شرایطی هم افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند باز هم می توانند احساس غربت داشته باشند.

امین میری از دیگر بازیگران فیلم در ادامه گفت: اگر فیلم هایی مانند بدون قرار قبلی ساخته شود نباید شاهد اتفاقاتی مانند آنچه برای دختر ۱۷ ساله در اهواز رخ داد باشیم.

الهام کردا درباره لهجه اش گفت: بهروز شعیبی معلمی را برای من گرفت تا این زبان را یاد بگیرم البته بدون اشکال نبودم ولی امیدوارم آن را به خوبی ایفا کرده باشم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =