به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از سال ۱۳۸۳ به این سو، سه موضوع مهم اجرای «رتبهبندی»، «سنجش صلاحیتها» و «نظام پرداخت معلمان» با عناوین مختلف در مراجع گوناگونی همچون مجلس شورای اسلامی، هیئت وزیران، شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی آموزش و پرورش مطرح بود و بهصورت یک مجموعه بارها به دولت (آموزش و پرورش) تکلیف شد، اما بهصورت مطلوب و اثربخش به اجرا در نیامد.
بیشتر بخوانید: همه معلمان مشمول رتبهبندی میشوند
آخرین اقدام در راستای اجرای نظام رتبه بندی معلمان، تصویب لایحه رتبهبندی معلمان در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۹ بود که کلیات آن در هجدهم خردادماه سال جاری در جلسه علنی مجلس به تصویب رسید و پس از بررسی دو شوری آن، گزارش شور دوم در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: آئین نامه رتبه بندی معلمان امروز به هیأت دولت ارسال شد و احکام معلمان تا سه ماه بعد از تحویل به دولت صادر میشود.
نوری در پاسخ به این سوال که برخی فرهنگیان خواستار تغییر در شاخصها و امتیازات آئین نامه جدید رتبه بندی هستند، گفت: به درخواست فرهنگیان برخی شاخصهای رتبه بندی را در دولت تغییر میدهیم.
وزیر آموزش و پرورش موضوع افزایش مدت زمان نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را منتفی اعلام کرد و گفت: برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا تابستان امسال کلاسهای جبرانی برگزار میشود.
نوری افزود: این کلاسهای جبرانی با هماهنگی مدیران مدارس و معلمان برگزار میشود و شرکت دانش آموزان در این کلاسها اختیاری است.
انتهای پیام/
نظر شما