۸۰۰ پژوهش مهدوی در واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور ارائه شده است

رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون 823 کار ویژه مهدوی در موضوعات علمی و پژوهشی و با رویکرد مهدویت در سراسر کشور برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تخصصی مهدویت با حضور اعضا در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

داوری مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به شهرکرد گفت: به همت دبیرخانه مهدویت و با مدیریت دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کارگاههای آموزشی علمی و پژوهشی ویژه مهدویت در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور در حال برگزاری است.

مسیب داوری با اشاره به اینکه مأموریت های ویژه ای به دانشگاه های سراسر کشور داده شده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری آثار و نتایج معنویت در خانواده مهدوی و نقش آن در دولت مهدوی را بررسی می کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه خانواده نقش بسیار مهم و کلیدی در دولت مهدوی دارد ضروری است کارهای اساسی اعم از شبکه سازی استادان مهدوی که در این حوزه صاحب نظر و ایده هستند آماده شود و در اختیار این حرکت عظیم و مبارک قرار گیرد تا به نتایج بسیار مطلوب پژوهشی و آثار اجتماعی در خانواده ها و همچنین در مسیر آینده کشور دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی و تربیتی و حل مسأله است، یکی از مسائل بسیار مهم و تأثیرگذار بحث خانواده موفق و اثربخش است موضوع مهدویت و نقش آن در مسائل تربیتی خانواده ها می تواند اقدام خوبی باشد که دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به صورت مطلوب این موضوع را شناسایی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: آموزه های دینی مهدویت دارای دامنه و پیشینه تاریخی است و جزء بنیادیترین اعتقادات مسلمانان شمرده می شود و در میان دیگر ادیان نیز با عنوان مصلح جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

ابراهیم رحیمی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مصلح جهانی در میان ادیان، لازم است اندیشمندان با تئوری پردازی و گفتمان ها، نقد و نظرها و نکته سنجی ها و اظهارنظرهای ژرف درباره آموزه مهدویت، به قوّت عملی این موضوع بین ادیانی بیفزایند. 

وی افزود: خارج ساختن بحث مهدویت از عرصه های سنتی و مهجور و واردکردن آن در محیط های پژوهشی و علمی موجب می شود که مساله مهدویت بر زندگی انسان ها اثر گذارد و آنان را با امام عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) مرتبط سازد.

این استاد دانشگاه توضیح داد: آموزه مهدویت در طول تاریخ فرهنگ اسلامی همواره مورد توجّه اندیشمندان اسلامی بوده و هیچ آموزه دیگری به اندازه آن از اهمیت برخوردار نبوده است.

ادای احترام به پنج شهید گمنام و شش شهید دانشجوی دانشگاه ازاد اسلامی شهرکرد از دیگر برنامه های سفر مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی به شهرکرد بود.

انتهای خبر/

کد خبر: 1151744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =