بهاره سادات پیرایش، مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران مدارس سما درباره روند جذب مدیران در مدارس سما به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: فعالیت کانون ارزیابی و فرآیند انتخاب مدیران مدارس در سال گذشته آغاز شد اما به دلیل اتفاقات ناشی از پاندمی کرونا، امکان برگزاری مصاحبهها به شکل حضوری مقدور نبود و اقدامات به شکل مجازی انجام شد. ولی در سال جاری، برای جذب مدیران مدارس، اقدامات اولیه از ابتدای سال آغاز و پس از ارسال دستورالعمل مربوط به کلیه واحدها و اعلام شرایط احراز مدیر مدرسه، حدود ۲۶۰ نفر در سامانه مربوط ثبت نام کردند که پس از بررسی اولیه در کانون ارزیابی، مصاحبههای حضوری به صورت مصاحبه فردی و فعالیت گروهی آغاز شد. وی افزود: در کانون ارزیابی مدیران مدارس سما بر اساس مدل شایستگی و شاخصهای آن، شایستگی حرفهای مدیران مورد بررسی قرار گرفت و فرد معرفی شده از لحاظ دانش، نگرش و مهارت ارزیابی شد که نتیجه نهایی به تازگی به واحدها اعلام شده است.
وی افزود: دارا بودن حداقل ۴ سال خدمت در مدارس سما یا ۴ سال تجربه مدیریت موفق در سایر مدارس از جمله شرایطی است که فرد متقاضی پست مدیریت مدرسه میبایست دارا باشد. همچنین بر اساس ضوابط آموزش و پرورش، برای هر مدرسه باید ۳ مدیر معرفی شوند که این مساله در بخشنامه های ارسالی نیز لحاظ شد.
مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران مدارس سما با بیان اینکه این کانون در سال ۱۴۰۱ دو هدف عمده را دنبال خواهد کرد، ادامه داد: در مرحله اول کلیه افراد پیشنهادی برای مدیریت مدارس سما (مدارس تازه تاسیس و یا برخی از مدارس که نیاز به تغییر مدیریتی داشتند) در سطح تمامی استانهای کشور برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و در نظر است در روزهای پایانی شهریور سالجاری نیز برای این مدیران دوره آموزشی و توجیهی برگزار شود.
در مرحله دوم، مدیران فعلی دوره ابتدایی به صورت پایلوت در چهار استان: تهران، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از تعیین سطح شایستگی، دورههای آموزشی متناسب برگزار و یا به کمک حوزه های مربوط، نسخه بهبود عملکرد ارائه خواهد گردید. وی افرود: البته پیشبینی شده است به منظور ارتقای شایستگی حرفهای تمامی مدیران مدارس سما در طول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، دوره های آموزشی برگزار شود.
انتهای پیام/
نظر شما