نقش دانشگاه در تحقق اهداف جهاد تبیین از مسجد و نماز جمعه بیشتر است

رئیس دانشکده علوم اجتماعی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: دانشگاه موثرترین رکن جامعه در تحقق اهداف جهاد تبیین رسانه‌ای و همچنین بومی‌سازی و کارآمدسازی علوم مختلف است. حتی امروز دانشگاه نقش موثرتری از مسجد و نماز جمعه در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم رونمایی از ۲۳ کتاب اساتید دانشکده علوم اجتماعی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با حضور سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و جمعی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد. 

اکبر نصراللهی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: ۲۳ عنوان کتاب توسط اساتید دانشکده علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ترجمه و تالیف شده که ۱۰ عنوان آن در سال ۱۴۰۱ چاپ و منتشر شده است. 

وی افزود: دانشگاه موثرترین رکن جامعه در تحقق اهداف جهاد تبیین رسانه‌ای و همچنین بومی‌سازی و کارآمدسازی علوم مختلف است. حتی امروز دانشگاه نقش موثرتری از مسجد و نماز جمعه در جامعه دارد. 

نصراللهی بیان کرد: با تغییر راهبرد از حالت انفعالی به فعال و حتی از شکل تدافعی به تهاجمی از لازمه‌های عرصه رسانه و عامل خروج از محاصره تبلیغاتی دشمن است. باید بتوانیم کنشگران عرصه رسانه باشیم؛ واکنش‌دهنده. 

در ادامه این برنامه، چند تن از مدیران گروه دانشکده علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و گنجاندن رشته‌های جدیدی که توسط اساتید این دانشگاه تعریف شده را در دفترچه انتخاب رشته مقاطع مختلف خواستار شدند. 

سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که دیگر سخنران این مراسم بود در سخنانی با اشاره به اهمیت رسانه گفت: اساتید دانشکده‌های جامعه‌شناسی و ارتباطات نقش مهمی را در جنگ رسانه‌ای دارند و آن‌ها هستند که توانایی بسیج افکار عمومی را دارند. 

او عنوان کرد: متاسفانه ما نه تنها در جنگ رسانه‌ای موفق نبوده‌ایم؛ بلکه در داخل هم دچار مشکل در این زمینه هستیم و این جای گله‌گذاری از دانشمندان این حوزه دارد. 

آقامیری اضافه کرد: پژوهشگران عرصه رسانه باید ۲۰ سال پیش فکر امروز را می‌کردند و از ظرفیت و امکانات موجود در قرن ۲۱ استفاده بهینه و لازم را می‌داشتند. امروز باید از صاحب‌نظران رسانه طلبکار بود. 

وی همچنین پیشنهاد تاسیس تلویزیون اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر ایجاد یک اتاق خبر را به اساتید و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی و رسانه واحد تهران مرکزی داد. 

گفتنی است در پایان این نشست از ۲۳ کتاب جدیدالانتشار اساتید دانشکده علوم اجتماعی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی رونمایی شد. 

انتهای خبر/

کد خبر: 1152889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =