اعزام کاروان پیاده استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد به کربلای معلی

همزمان با ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، 50 نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در قالب کاروان پیاده راهی کربلای معلی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از اعزام ، 50 نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در قالب کاروان پیاده راهی کربلای معلی خبر داد و گفت: این کاروان با نام شهید مدافع حرم شهید سجاد مرادی از نجف به سمت کربلا به مدت 3 روز پیاده روی می کنند.

وی افزود: زائران حسینی پس از زیارت قبور مطهر شهدای کربلا و شرکت در مراسم اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام عراق را به سمت ایران ترک می کنند.

گفتنی است پیاده‌روی اربعین یک مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه و به صورت پیمودن راه به صورت پیاده از اطراف مرزهای عراق به طرف حرم امام حسین  (ع) در کربلا به منظور زیارت و جمع شدن همه آن‌ها در چهلمین روز پس از کشته شدن حسین بن علی، سومین امام شیعیان، در نبرد کربلا انجام می‌شود. این مراسم از سال ۲۰۱۴ به بزرگترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =