افزایش تعاملات فناورانه با تجار روس

مدیر خانه نوآوری و فناوری روسیه از تعامل فناورانه ایران و روسیه خبر داد و گفت: روس‌ها خواستار محصولات فناورانه کشاورزی ایران خصوصا در حوزه دام و طیور هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دکتر مهدی دیلم صالحی در گفتگویی با اشاره به همکاری ایران با روسیه در زمینه کشاورزی گفت: در حال حاضر ارتباطات ایران و روسیه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی غیر های-تک وجود دارد.

وی با بیان اینکه به واسطه خانه نوآوری، برخی محصولات های-تک در معرض نمایش گذاشته شده اند که این می تواند باب همکاری ایران و روسیه را فراهم کند، گفت: وقتی یک محصول از سوی روسیه درخواست می شود و متقاضی و بازدیدکننده با محصولات دیگر در خانه نوآوری روبرو می شود، می تواند درخواست آنها را بیشتر کند.

بیشتر بخوانید

ایران ۱۲۲ میلیارد دلار ذخایر ارزی دارد

وی با بیان مثالی گفت: روس ها خواستار یک محصول کشاورزی بودند و زمانی که با مکمل های دام و طیور در شوروم خانه نوآوری مواجه شدند تصمیم گرفتند که از این محصولات نیز بهره ببرند و این فرصت خوب صادراتی برای شرکتهای دانش بنیان حوزه کشاورزی، دام و طیور محسوب می شود.

وی با اشاره به خانه نوآوری ایران در روسیه گفت: امسال فعالیت این خانه نوآوری بیش از گذشته خواهد شد زیرا در دیدار اخیر شرکتهای دانش بنیان ایرانی با شرکتها و تجار روس، تفاهمات خوبی صورت گرفته و شرایط جدید فدراسیون روسیه هم نویدبخش توسعه تعاملات است.

صالحی گفت: زیرساخت خانه نوآوری در جهت تسهیل امر صادرات محصولات دانش بنیان و فناور است و دو سرویس اصلی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه سرویس‌های اصلی کمک کننده از طریق خانه‌های نوآوری و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان شامل خدمات نرم افزاری و سخت افزاری است، بیان کرد: خدمات سخت افزاری اعم از شوروم کالا و دستاوردهای دانش بنیان در نمایشگاه عرضه محصولات، فضای کار اشتراکی، فضای کار اختصاصی، سالن جلسات و امکانات برگزاری جلسات B۲B است.

وی اضافه کرد: خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، یافتن شریک تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی و منتورینگ و اخذ استانداردها و مجوزهای ورود به بازار و خدمات حقوقی و عقد قرارداد می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1158714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =