حل مشکلات اقتصادی با رفع فاصله تورم و نرخ سود بانکی/ تورم بالای ۴۰ درصد موجب بهم ریختگی اقتصاد کشور شده است

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: مشکلات اقتصادی در حال حاضر به دلیل تفاوت سود بانکی با نرخ تورم است، به همین دلیل مردم پس‌اندازهای خود را به سمت سیستم‌های بانکی نمی‌آورند.

ابراهیم بهادرانی مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران و کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره افزایش نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی در حال حاضر به دلیل تفاوت سود بانکی با نرخ تورم است، به همین دلیل، مردم پس‌اندازهای خود را به سمت سیستم‌های بانکی نمی‌آورند و به دنبال آن واحدهای تولیدی با کمبودنقدینگی مواجه خواهند شد.

نرخ سود بانکی باید با تورم همخوانی داشته باشد/ بی اعتمادی مردم به بانک‌ها

او با اشاره به اینکه افزایش نرخ سود بانکی تصمیم درستی است، بیان کرد: ضرری که تولیدکنندگان از محل کمبود نقدینگی می‌کنند یا به عبارتی افزایش قیمتی که بابت کمبود تولید می‌پردازند، بیشتر از نرخ ۳ درصدی است که برای آن در نظر گرفته‌اند. البته درست است که نرخ ۳ درصد باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، اما این افزایش قیمت به اندازه‌ای نیست که کمبود نقدینگی به وجود آورد.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نباید فاصله‌ای بین نرخ تورم و نرخ سود بانکی وجود داشته باشد، گفت: در حال حاضر نرخ تورم ۴۳ درصد و سود بانکی حدود ۲۰ درصد است و طبیعی است که باید تناسبی بین این دو باشد تا مردم سرمایه‌های خود را در اختیار بانک قرار دهند.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: افزایش نرخ سود بانکی تاثیر منفی بر بورس نخواهد گذاشت. هنوز هم مردم برای حفظ سرمایه خود به سراغ بانک‌ها می‌روند و به آن اعتماد می‌کنند.

بهادرانی عنوان کرد: تورم بالای ۴۰ درصد سبب بهم ریختگی در همه سیستم‌ها شده است و هر چقدر ما بتوانیم فاصله نرخ سود بانکی و تورم را کاهش دهیم به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =